[Pardus-kullanicilari] www.ozgurlukicin.com da bilmediğimiz birşeyler mi var?

Baris pardust at gmail.com
8 Ara 2009 Sal 13:56:43 EET

Bildiğim kadarıyla pardus, gentoo dan evrilmiş bir dağıtım, yanlışım
varsa düzeltin,

Zamanında pek çok mail listesinde niye farklı paketleme ve paket
yöneticisi diye sorular sorulmuştu. Bence de  yeni bir paket modeli
oluşturmak ne kadar anlamlı oldu orasını bilemiyorum?

Tabi bu durumda sorulacak en  önemli soru, pardus neden bir sunucu
olarak çalışacak dağıtım olarak ortaya çıkacak yerde, gnu/linux'un adı
sanı duyulmamış bir memlekette, neden masaüstü sürümü olarak
kullanıcının önüne attılar ? Hedef yanlış mı kondu?

Sonuç olarak demek istediğim, pardus projesi baştan değil sondan
başladı. Güçlü kararlı bir sunucu çözümüyle, bilişim sektörün üretim
yapan kesimi bu projeye çekilebilseydi belki, katkı konusunda herşey
daha anlamlı ve farklı olurdu, hatta pardus projesi kar üretmeye
dolayısıyla değişik yatırımlara bile başlanırdı. Ancak sunucu-enterprise
versiyon tarafında geç de olsa biraz kıpırdanma var sanıyorum.

İşte pardus gibi bir projenin neden "mühendis mantığı" ile yönetilmemesi
gerektiği çıkıyor ortaya. Şimdi herkes üstüme hücum edecek ;)

Son olarak kamu yatırımlarının bertaraf edilmesi hedefiyle pardus
projesi bağdaşmıyor diyerek sözlerimi bitiriyorum.