[Pardus-kullanicilari] netcdf paketi kurulum ve ayarları

Turgut ÜNAL turgutunal at gmail.com
1 Ara 2009 Sal 13:20:06 EET

Merhabalar Yaklaık 1 ay once pardus 2009 ve linux dünyası ıle tanıstım gayte de menunum .Bır konuda yardımcı olmanızı ıstıyorum.

WRF programını calıstırmak ıcın ugrasıyorum. Program netcdf kutuphanesı perl fortran 90 yada 95 ve c derleyıcı ıstıyor.
Bılıy,orum kı bunlar pardus ta kurulu olarak gelıyor.Ben yınede ınteın c deleyıcısını ındırıp kurdum.

Arkadaslar sımdı program confıgur blumunde benden netcdf kutuphanesı ıcın path yanı yol ıstıyor
lınuxun yapsını yenı ogrenen bırı olarakda su yolu gosterıyorum /usr/include/netcdf ,
komut satırında whereis komutuyla netcdf klasoru orda grundugu ıcın bende orayı gosterıyorum.
Ama confıgure ısının sonunda netcdf.inc bulunamadı dıye bır hata verıyor.sonra programın
cevre duznelemsınde netcdf ıle hata olabılecegı yazdıgı ve bunun ıcın setenv NETCDF /usr/local/netcdf
komutunu kullanmam geretıgı yazıyor yanı bu duzenlemeyı yapmam gereıyor pardsu 2009 da bash oldugu
 ıcın sanırım bunu export komutu ıle kullanmam gereıyor export komutuyla denıyorum olmuyor.sımdı kendım
Netcdf 4,0,1 ı sıtesınden ındırdım kur dıyorum kuruyor ama nereye kuruyor bılmıyorum ben netcdf kutuphanesını
dırek olarak /usr/local/netcdf buraya kurabılırmıyım eger kurabılrısem komutunu yazarsanız sevınırım .
Yada benden netcdf ıcın yol path ıstedıgnde nereyı gostermelıyım yardımcı olursanız sevınırım.

ıyı gunler dılerım.