[Pardus-kullanicilari] firefox hızı

anil ozbek ozbekanil at gmail.com
27 Ağu 2009 Per 11:41:18 EEST

27 Ağustos 2009 06:43 tarihinde Necmettin Begiter <
necmettin.begiter at gmail.com> yazdı:

> Diğer tarayıcılarda denediniz mi? Gönderme hızını sınırlandırabilen
> bir tarayıcı görmedim ben bugüne kadar, dolayısıyla (emin olmamakla
> birlikte) bu probleminizi çözebilecek bir tarayıcı olduğunu
> sanmıyorum.

Tam bir karşılaştırma yapmadım ama Opera'nın bu kadar içinin geçtiğini
hatırlamıyorum :) PulseAudio'nun uygulamaların ayrı ayrı ve anlık olarak ses
seviyelerini ayarlayabilmesi gibi (elle) bir seçenek Ağ Yöneticisi'nde
olsaydı keşke.

> Preload kullanmak nedir, nasıl yapılır, biz de yapalım? ;)

Yazarının tezini bitirmedim ama işe yarayan bir yöntem gibi duruyor [1]. En
azından Pardus'un açılış hızı bana göre eskisine nazaran daha iyi.
Yazılımlara ise neredeyse her gün yeni bir eklenti eklediğim için açılış
hızlarında bir iyileşme göremiyorum dersem yeridir.

[1] http://sourceforge.net/projects/preload/

Önceki söylediklerimin dışında bir de şu konular vardı hız ve Firefox
hakkında. Tam olarak Zemberek'le ilgili olup olmadığını bilmiyorum ama
Blogger'da yazı yazmak tam bir işkence olmaya başladı. Bir satır yazıyorum
donuyor, bir satır yazıyorum donuyor (daha doğrusu her bir kelimeden sonra
sonraki kelimeyi düşünmek için birkaç saniye fazladan zaman harcarsam
Blogger'ın otomatik kaydetme özelliği devreye giriyor, bu işlem daha önceden
herhangi bir donmaya ve yavaşlamaya neden olmuyordu).

Bir de diğer sayfalar sorunsuz ve hızlı açılmasına rağmen Gmail'in açılışı
biraz sorunlu gerçekleşiyor nedense. Yine bunda da kendi yaptığım Gmail
bazlı değişikliklerin etkisi olabilir ama diğer tarayıcılarda Firefox'taki
kadar olmuyor.