[Pardus-kullanicilari] firefox hızı

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
27 Ağu 2009 Per 06:43:05 EEST

2009/8/26 anil ozbek <ozbekanil at gmail.com>:
> . İnternete bir dosya gönderirken (YouTube'ye video yüklerken, e-posta'ya
> dosya eklerken) Mozilla Firefox'un gönderme hızı sınırı olmadığı için normal
> aktivitelerde (diğer sayfalarda gezinme) yavaşlık hissediyorum. Mozilla
> Firefox üzerinden ayarlamak için bir yol olup olmadığını tam araştırmadım
> ama harici bir yazılım kullanmak istemiyorum bunun için.

Diğer tarayıcılarda denediniz mi? Gönderme hızını sınırlandırabilen
bir tarayıcı görmedim ben bugüne kadar, dolayısıyla (emin olmamakla
birlikte) bu probleminizi çözebilecek bir tarayıcı olduğunu
sanmıyorum.

> . İlk açılış biraz yavaş. Açılış hızını ölçmedim ama Preload kullandığım
> halde diğer tarayıcı ve yazılımlara göre açılması biraz daha uzun sürüyor
> ama bunda benim yüklediğim pek çok eklentinin de etkisi var.

Preload kullanmak nedir, nasıl yapılır, biz de yapalım? ;)

> . Yirminin üzerinde YouTube sayfasını aynı anda açınca normal olarak bir
> ağırlaşma meydana geliyor.

Yirminin üzerinde Youtube sayfası açıkken bilgisayarın "kasılmadan"
çalışabilmesi de birşeydir :)

--
Firefox'un hızını etkileyen önemli şeylerin başında (bana göre) diskte
tutulan veriler geliyor. Form verileri, gezinti geçmişi ve yer imleri
hemen aklıma gelenler. "Formlarda girdiklerimi anımsa" diye birşey var
mesela, hemen kapatırım. Her sayfada arama kutularına vb yerlere
yazdıklarınızı kaydediyor. Sonra gezinti geçmişini 90 gün tutuyor
öntanımlı olarak (kaç kişi üç ay önce girdiği bir adrese tekrar girme
ihtiyacı hisseder, buna yılda kaç kez ihtiyacı olur?), ben o süreyi
hemen 10 güne düşürüyorum, çünkü girdiğim her adresi, yaptığım her
aramanın ürettiği Google adresini kaydediyor. Yer imlerinin sayısı da
zamanla artıyor, onu engellemek için de Delicious kullanıyorum.
Böylece bilgisayara birşey olduğunda adresleri kaydetme derdim ortadan
kalkıyor, hem yer imlerime her bilgisayardan erişebiliyorum, hem de
Delicious yer imleri Firefox kadar veri delisi değil kullanıcı
açısından (şöyle ki, Firefox girdiğiniz tüm adreslerin, yer imleri de
dahil, favicon'unu, kaç kez ziyaret ettiğinizi, en son ne zaman
ziyaret ettiğinizi falan da tutuyor, çok sık lazım oluyormuş gibi). Bu
saydıklarım açılış süresini etkilemese de çalışma hızını bir derece
etkiliyor.