[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008 - grubu kurtarmak

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
19 Ağu 2009 Çar 12:11:08 EEST

2009/8/19 Çağaçan Değer <cagacan at gmail.com>

> [...]
> arada ona donup mevcut sorunlari takip edebileyim ve girdigim bir hata
> raporu
> ile ilgili onerileri uygulayabileyim.
>
> Bildigim grubu kurtarmakla ilgili sayfalar sunlar:
> 2009 ile kurtarmak icin:
> http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Grub%27u_kurtarmak
> ve 2008.x ile kurtarmak icin:
>
> http://tr.pardus-wiki.org/index.php?title=NASIL:Grub%27u_kurtarmak&oldid=15621
>
> Temelde sorum su: 2008 kurdugum ve 2009'u gruba eklemek istedigim goz onune
> alinirsa, bu yontemlerden hangisini kullanmaliyim?

Bence 2009'un grubunu kullanin. O daha yeni surum. 2008'i buna ekleyin
gitsin. 2008 bolumundeki /boot/grub/grub.conf dosyasindaki ilgili satiri
aynen kopyalayin 2009'a, bolum numalaralarina vs. dikkat edin yeter.

> 2 adet de alt sorum var:
>
> 1) 2009 ile kurtarma yaparsam 2008'i grub'tan kaybetmek gibi bir durum olur
> mu?

Hayir. Kaybetseniz bile geri eklersiniz zor bir sey degil.

> 2) 2008.x ile kurtarma yapmaya kalkarsam EXT4 tanima sorunu yuzunden yari
> yolda kalir miyim?

Burda belki bir dert olabilir, ama normalde 2008 grub'una da 2009
ekleyebilmeniz lazim. Sonucta 2008'un grub'u 2009'un oldugu yerden bir iki
dosya okuyup (kernel ve initramfs) sonra kontrolu onlara birakiyor. Sanirim
ext3/ext4 ayrimi bu iki dosyayi okumaya engel olacak kadar buyuk olmasa
gerek.  Ben yine de 2009'un grubunu kullanin derim.
--
Emre