[Pardus-kullanicilari] Yine ben, yine Pardus 2009 sorunlarim.. :-(

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Ağu 2009 Paz 13:15:53 EEST

On Sat, 15 Aug 2009 13:02:38 +0300
anil ozbek <ozbekanil at gmail.com> wrote:

> "Ağ kameram (A4 tech pk-5 ) bazı yazılımlarla birlikte çalışmıyordu
> şimdilik şöyle bir çözüm
> <https://bugs.launchpad.net/debian/+bug/260918> buldum:
>
> Aşağıdaki komutu dener misiniz? Aynı kameradan bende de var Kopete ve
> benzeri programlarda herhangi bir sorun yok fakat Skype'de dediğiniz
> gibi yeşil ekran ve çizgiler çıkıyordu. Burada bahsi geçmiş, detaylı
> bilgi için göz atabilirsiniz.
> (şuradan<http://www.ozgurlukicin.com/forum/nasil/1261/?page=2#post59611>
> )
>
> LD_PRELOAD=/usr/lib/libv4l/v4l1compat.so skype
> [...]

 Kameraların düzgün çalışması için libv4l desteği eklenmesi ya da
desteği varsa açılması gerekiyor [1] ancak tek tek hangi
uygulamalarda gerekli bilmiyorum.  Şu anda opencv ye libv4l desteği
eklemeye çalışıyorum.

 Kameranız libv4l kullanan uygulamalarda çalışıyor ama
çalıştıramadığınız uygulamalar oluyorsa bu uygulamalar için hata kaydı
girer misiniz ?

[1] http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2009-July/020298.html