[Pardus-kullanicilari] Yine ben, yine Pardus 2009 sorunlarim.. :-(

anil ozbek ozbekanil at gmail.com
15 Ağu 2009 Cmt 13:02:38 EEST

Merhaba, ne yazık ki tüm sorularınıza yanıt veremeyeceğim ama birkaçı
hakkındaki fikirlerim aşağıdadır.

*Amarok*: Amarok'un yeni sürümü şu anda hızlı bir geliştirme sürecinde ve
bazı eksiklikleri olduğu doğru fakat bunlar kısa sürede giderilecektir.
Menülerin İngilizce'ye dönüşmesi problemi ben de yok fakat yeni parça
listelerini yüklemeler biraz yavaş ve dinlenen şarkılar Last.FM'e
gönderilemiyor. Şunu da rahatlıkla söyleyebilirim ki "Beni Amarok'tan
uzaklaştırmak çok zor olacak, bunu yüz veya daha fazla hata bile
yapamaz<http://identi.ca/conversation/7394948#notice-7428350>"
:)

*Skype:* Benzer bir problem benim sistemimde de vardı şimdilik
şöyle<http://anilozbek.blogspot.com/2009/07/pardus-2009-ipuclar-1.html?showComment=1250198518001#c3086909502629021620>bir
çözüm buldum. Her seferinde uğraşmak istemezseniz Skype'nin kısayolunu
da değiştirebilirsiniz:

"Ağ kameram (A4 tech pk-5 ) bazı yazılımlarla birlikte çalışmıyordu şimdilik
şöyle bir çözüm <https://bugs.launchpad.net/debian/+bug/260918> buldum:

Aşağıdaki komutu dener misiniz? Aynı kameradan bende de var Kopete ve
benzeri programlarda herhangi bir sorun yok fakat Skype'de dediğiniz gibi
yeşil ekran ve çizgiler çıkıyordu. Burada bahsi geçmiş, detaylı bilgi için
göz atabilirsiniz.
(şuradan<http://www.ozgurlukicin.com/forum/nasil/1261/?page=2#post59611>
)

LD_PRELOAD=/usr/lib/libv4l/v4l1compat.so skype
LD_PRELOAD=/usr/lib/libv4l/v4l1compat.so kdenlive
..."

*Kopete ve Yahoo: *Bazı ayarların değiştirilmesi gerekebiliyor bazen.
Şurada<http://mattr.info:8080/blog/2009/06/24/kopete-and-yahoo/>sanırım
konuyla ilgili bir yazı var, ayrıca Google'da da aramak faydalı
olabilir.

*Depolar: *İki çeşit depo var: ikili ve kaynak depolar. Detaylı bilgileri
Pardus Wiki'den
edinebilirsiniz<http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:Depo_%C4%B0%C5%9Fleyi%C5%9Fi>
.