[Pardus-kullanicilari] Dosya sistemi ile ilgili bir soru

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
15 Ağu 2009 Cmt 16:24:40 EEST

2009/8/15 Kaan AKŞİT <kunguz at gmail.com>

> Emre beyin dediği gibi dosyaları yedekleyip ext4 olarak biçimlendirdim ve
> sorunum ortadan kalktı. Bunu yaparken ufak bir sorun yaşadım. Benzer sorun
> yaşayanlara veya yaşayacaklara örnek olması için anlatıyorum: ext4 düzeninde
> biçimlendirdiğim diskime biçimlendirme işleminden sonra herhangi bir dosya
> kaydetme veya silme işlemi yapamıyordum. /etc/fstab dosyasını şu şekilde
> düzenledim ve yazma, silme işlemini gerçekleştirir hale geldim:
>
> /dev/sda2    /mnt/sda2    ext4    defaults,rw    0 0
>
> rw= read-write oluyor bunun sayesinde okuyabilir ve yazabilir hale geliyor.

Bildiginiz gibi ext3/4 de NTFS gibi her kullaniciya farkli erisim izni
verebilecek yapiya sahip. Diski ilk bicimlendirdiginizde, sadece "root"
kullanicisi tarafindan yazilabilir halde oluyor. fstab'la ugrasmadan
yapmaniz gereken, kendiniz icin bir dizin acip veya tum disk olsun
diyorsaniz bagladiginiz noktaya

sudo chown -R  kullanici_adiniz:users  /diski/bagladiginiz/yer

komutunu vermek.  chown dosya kullanici ve grup sahipligi degistirir, -R tum
alt dizin ve dosyalarda bu islemi yapar.

Boylece tum dosya/dizinler sizin sahipliginize gececek ve istediginiz gibi
yazip cizebileceksiniz. Tabii diger kullanicilar, dosyalara verdiginiz
izinlere bagli olarak okuyup yazabilir veya goremez bile.

--
Emre