[Pardus-kullanicilari] Dosya sistemi ile ilgili bir soru

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
15 Ağu 2009 Cmt 08:50:53 EEST

On Fri, 14 Aug 2009 19:25:00 +0200
Kaan AKŞİT <kunguz at gmail.com> wrote:

> NTFS dosyalama sistemini kullanan bir diskim var. Windows'ta
> oluşturulmuş dosyalar içeriyor. Bu sebepten ötürü her dosya işlemi
> yaptığımda "izinler değiştirilemedi" gibi bir hata veriyor. Bunu her
> seferinde görmek biraz can sıkıcı oluyor. NTFS'den ext4 dosyalama
> biçimine geçersem bu sorunun ortadan kalkacağını düşündüm. Yanlış
> düşünüyorsam lütfen beni düzeltin.
>
> Ancak dosyaları silmeden ve zarar görmeden nasıl bu işlemi
> yapabileceğim konusunda bir fikre sahip değilim. testdisk gibi bir
> uygulama ile mi yapmak lazım bu işi? bilen arkadaşlardan yardımlarını
> [...]

 bildiğim kadarıyla bu mümkün değil, ama diskinizin bağlanma (mount)
parametrelerini şu şekilde yaparsanız o uyarı IUD i 1000 olan (yani
kurulum sırasında ilk oluşturulan) kullanıcı için çıkmayacak, başka
kullanıcı için yapmak isterseniz uid değerini 1 er 1 er
arttırabilirsiniz

noatime,dmask=007,fmask=117,gid=6,uid=1000,locale=tr_TR.UTF-8

 ilgili değişikiği disk yöneticisi aracı ile yapabilirsiniz