[Pardus-kullanicilari] çok eski monitörde pardus kurmak

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
10 Ağu 2009 Pzt 01:16:48 EEST

2009/8/9 Fırat ÖNGÜL <krizalit at gmail.com>

> Merhaba,komşuma pardus kurmaya çalışıyorum. Makinenin ekran kartında vga
> çıkışına Likom marka çok eski crt bir monitör, hdmi çıkışına da Philips
> marka bir LCD televizyon bağlı. Kurulum sırasında ilk olarak ekrana pardus
> logosu sonra tahminimce yüksek bir çözünürlükte ilerleyen bir bar, sonra da
> kurulum bellek testi gibi seçenekler geliyor. Burada bir çok deneme yaptım.
> Bir çok seçenekte de eski tip crt monitörden tekrar çözünürlük
> değiştirirkenki "çlık" sesi geliyor ve görüntü gidip bir daha da gelmiyor.
> Siyah bir ekranla baş başayım.

Muhtemelen monitorun modeline'i duzgun okunamiyor ve yanlis tarama
frekanslari seciliyor. Kurulum CD'sinin xorg.conf'u nasil degistirilir
bilmiyorum ama degistirilebilse belki

Section "Monitor"
    Identifier "Monitorun_ADI"
    HorizSync 31.5 - 48.5
    VertRefresh 50 - 90
EndSection

eklemek suretiyle cozulebilirdi.  Yukardaki horizsync ve vertrefresh
monitorun kitapcigindan, internetten veya deneyerek bulunabilir (belki).
Belki diski sokup baska bir sistemde kurup getirip denenebilir. Bir de
sadece LCD takarsaniz oluyor mu?

--
Emre