[Pardus-kullanicilari] Disk ışığının sık sık yanması

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
5 Ağu 2009 Çar 08:31:35 EEST

2009/8/5 selim ok <selimok at gmail.com>:
> Gece gece canim sikilinca biraz arastirayim dedim.
> Sonunda hal servisini kapatinca düzenli olarak yanan lambanin durdugunu
> gördüm. Biraz daha derine inince sorunumuzun hald-addon-storage isimli sürec
> oldugunu buldum.
> Kendisi varsa cd - dvd sürücüleri her iki saniyede bir denetleyip, yeni cd
> takilmis mi takilmamis mi kontrol ediyor.
> Engellemenin yolu
> hal-disable-polling --device /dev/srX                    (X yerine sürücü
> numaralari gelmeli)
>
> Fakat bu yöntemin dez avantaji herhangi bir cd taktiginizda otomatik olarak
> [...]

Fakat istediğimiz zaman da
hal-disable-polling --device /dev/srX --enable-polling
ile yeniden açabiliyormuşuz.

Bu arada, merak ettim, Google'a ne sordunuz da buldunuz bunu?

> Bu arada arastirma yaparken lsof ve inotifywatch komutlarini kesfettim. lsof
> verilen bir dizinde hangi dosyalarin hangi sürecler tarafindan
> kullanildigini gösteriyor. inotifywatch ise belli bir dosya yada dizine
> erisim olup olmadigini, varsa tipini belirlemeye yariyor. Belki birilerinin
> isine yarar diye paylasayim dedim :)

lsof'u biliyordum, inotify'ın da ne işe yaradığını biliyordum, ama bu
bilgiler yine de iyi oldu.
Benim işime yaradıkları kesin, başkalarını bilemeyeceğim ama bu eposta
zincirinde öğrendiklerimi akıl defterime yazdım, emin olabilirsin.
Teşekkürler,
Necmettin