[Pardus-kullanicilari] Disk ışığının sık sık yanması

selim ok selimok at gmail.com
5 Ağu 2009 Çar 07:58:35 EEST

Gece gece canim sikilinca biraz arastirayim dedim.
Sonunda hal servisini kapatinca düzenli olarak yanan lambanin durdugunu
gördüm. Biraz daha derine inince sorunumuzun hald-addon-storage isimli sürec
oldugunu buldum.
Kendisi varsa cd - dvd sürücüleri her iki saniyede bir denetleyip, yeni cd
takilmis mi takilmamis mi kontrol ediyor.
Engellemenin yolu
hal-disable-polling --device /dev/srX                    (X yerine sürücü
numaralari gelmeli)

Fakat bu yöntemin dez avantaji herhangi bir cd taktiginizda otomatik olarak
baglanmasini engelliyor olmasi.

Bu arada arastirma yaparken lsof ve inotifywatch komutlarini kesfettim. lsof
verilen bir dizinde hangi dosyalarin hangi sürecler tarafindan
kullanildigini gösteriyor. inotifywatch ise belli bir dosya yada dizine
erisim olup olmadigini, varsa tipini belirlemeye yariyor. Belki birilerinin
isine yarar diye paylasayim dedim :)

Iyi calismalar,
Selim
--