[Pardus-kullanicilari] Çokluortam paketlerinin kaldırılması

selim ok selimok at gmail.com
5 Ağu 2009 Çar 07:00:15 EEST

2009/8/5 Necmettin Begiter <necmettin at pardus.org.tr>

> Oldukça eski, üç kez tamir gören ve uzun bir aradan sonra yeniden
> çalıştırabildiğim, üzerinde sadece ofis işleri, çeviri ve geliştirme
> yaptığım bir dizüstü bilgisayarım var. Tüm video izleme ve ses
> sistemini, PulseAudio, ALSA, Cron ve Cups ve ilgili paketlerini
> kaldırmak istiyorum. Merak ettiğim konu ise şu: Ben bu paketleri
> kaldırdığımda günlükler (/var/log/*) "şişer" mi? (dakika başı günlüğe
> birşeyler (örn. "ses sistemi başlatılamadı") yazmak suretiyle sistemin
> kullanımını zorlaştırmak anlamında) Sistem kullanılmaz hale gelir mi,
> [...]

Normal sartlarda o günlüklerin sismemesi gerekir. Sisse bile logrotate buna
bir care olabilir. Kendisini dolayli olarak kullaniyorum. Bildigim tek sey,
belirlenen miktarda log dosyasi olusturuyor, daha eskilerini siliyor ve yine
log dosyalari icin belirli araliklar tayin edilebiliyor.

Iyi calismalar,
Selim

--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/