[Pardus-kullanicilari] HDD'ye pardus kurulumu

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
4 Ağu 2009 Sal 14:08:13 EEST

04 Ağustos 2009 13:59 tarihinde Serdar Sevindik <serverdar at gmail.com> yazdı:

> [...]
> farklı bir pc'de denedim yine olmadı. şimdi usb belleğe kurulu sistem.
> cd'den kurulumu çalıştırınca tekrar yükleme gibi birşey olmayacak sanırım.
> "root hd(" kısmından sonra 0ve 1'ler yazılacak anladığıma göre. şu hususu da
> söylyeyim belki bir tavsiyeniz olur. sistemi kurarken bilgisayarın belleği
> sda, harici bellek ise sdb olarak görünüyor (kurulum diskini seçerken
> yanlarında öyle yazıyor) grubu kurunca da grub /dev/sdb1 üzerine kuruldu
> yazıyor. ayrıca device.map diye bir dosya var, onda da hd0=sdb ve hd1=sda
> yazıyor. bu ilgiler ışığında 0-1 kombinasyonu nasıl olacak

işte sorununuz tam olarak burada, grub *sdb1* e değil *sdb* ye kurulacak,
yani harici diskin başına, pardus kurulu bölümün başına değil.
pardus kurulu bölümün başına kurunca sanki başka bir grub varmış ve ona bunu
belirtecekmiş veya windowsun açılış kaydına belirtecekmişsiniz gibi
davranıyor.

> son bir husus, grubu ben yine pardusun kurulu olduğu disk bölümüne
> kurmuştum. siz listeden usb'yi seçip oraya kurun demiştiniz. bu konuda bir
> değişiklik yapmam gerekir mi yoksa zaten elle kuracağım için farketmez mi?

seçim sizin isteseniz yeni kurulum yapın diski listeden seçin ve bir önceki
mesajda anlatııklarımın hiçbirini yapmanıza gerek kalmasın
veya isterseniz sadece bir önceki mesajda yazdıklarımı yapmanız da
yeterlidir...

eğer grub kurtarma yapacaksanız yapacaklarınız tam olarak şunlar:

grub<enter>
root (hd1,0)<enter>
setup(hd1)<enter>
quit