[Pardus-kullanicilari] Uzak masaüstünde yazýcý yönlendirme

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
28 Nis 2009 Sal 00:08:54 EEST

2009/4/27 Exca Libur <excalibur1977 at gmail.com>

> Selamlar, Pardus 2008 kurdum, Samsung ML 1610 yazıcıyı otomatik olarak
> tanıdı ve kendi bilgisayarımda yazdırabiliyorum. Fakat 2003 server yüklü
> makineye RDP ile bağlandığımda yazıcım varsayılan olarak gelmiyor ayrıca
> network ortamında kendimi göremiyorum.
>
> Yapmak istediklerim.
>
> a-Pardus kurulu olan makine RDP ile uzak masaüstünden yazdırdığı dökümanı,
> kendinden çıktı alabilmesi.

Ornek komut:
rdesktop -r printer:*Dell1700*="Dell Laser Printer 1700"
Burada
Dell1700, linux sistemdeki yazicinin adi,
"Dell Laser Printer 1700" ise Windows'daki yazicinin adi.

Bunu sadece ornek olsun diye verdim, sizdeki yazicinin ismni tabii ki
bilemiyorum. .

> b-Pardus kurulu iki makinenin birbirinden çıktı alabilmesi.

Samba ile paylastirip yapilabilir

> c-Windows kurulu olan makinenin Pardus'tan çıktı alabilmesi.

Samba ile yapilabilir

> d-Pardus kurulu olan makinenin Windows'tan çıktı alabilmesi.

Samba ile yapilabilir

> e- Network ortamında görünebilmek.

Samba ile yapilabilir

--