[Pardus-kullanicilari] hibernate (No space left on device)

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
23 Nis 2009 Per 21:47:52 EEST

Selim Tavşan wrote:
> 23 Nisan 2009 Perşembe 18:30 tarihinde Selcuk Gider
> <selcukgider at gmail.com <mailto:selcukgider at gmail.com>> yazdı:
>
>     /usr/lib/pm-utils/module.d/kernel: line 27: echo: write error: No such
>     device
>
>     olarak değişti. yanlışlık nerede sizce ?
>

> benim sistemimde
>
> /usr/lib/pm-utils/module.d/kernel
>
> dosyasında 27. satır şöyle;
>
> *echo -n "disk" > /sys/power/state*
>
> /sys/power/state dosyasına baktığımda dosyada sadece şu var;
>
> *mem disk*

mem-> suspend to ram
disk-> suspend to disk/hibernate

'e tekabül ediyor. Aslında /sys/power/state'e bu iki kelimeden birini echo'yla yazmak
bu işlemi gerçekleştirmek demek, bütün altyapı bunun üzerine kurulu.

Soruna gelince, bildiğim kadarıyla, disk kullanarak askıya alınacağı zaman *ayrı bir* partition gerekiyor,
yani PARDUS_ROOT altındaki .swap dosyası bu iş için uygun değil diye biliyorum, çünkü sistem geri dönerken
kernel komut satırına o partition veriliyor resume=/dev/sda1 gibi.