[Pardus-kullanicilari] open office kelime işlemcide özel karakterler eklemek için klavye kısayolları atama

Mucibirahman İLBUĞA mucip.ilbuga at gmail.com
22 Nis 2009 Çar 09:26:18 EEST

Selamlar,
Bunu makro atayarak yapabilirsiniz.... Yöntem şöyle:
- Öncelikle makro kaydet diyoruz ve kayıt başladıktan sonra normal simge
ekleyerek istediğiniz BİR karakteri metne ekliyoruz ve makro kaydet'i
kapatıyoruz.
- Bundan sonra program size makro ismi vermenizi söyleyecek. Bunu
sürekli kullanıyorsanız genel makrolara sadece o dosyada kullanıyorsanız
mevcut dosyanın makrolarına ekleyin... Ancak, sürekli makina
değişiyorsanız mesela kendi makinanızdaki makroların yan odadaki
bilgisayarda da çalışmasını istiyorsanız makroyu dosyaya eklemelisiniz
ama tavsiyem tüm makinalardaki makroların senkronize olmasıdır
- Daha sonra; Araçlar > Özelleştir menüsünden istediğiniz bir tuşa yeni
yarattığınız makroyu atayabilirsiniz. Bu şekilde istediğiniz makroyu
sizin seçeceğiniz tuş kombinasyonu ile çalıştırabilirsiniz...

Kolay gelsin,
Mucip:)

celalettin sugurtin yazmış: