[Pardus-kullanicilari] open office kelime işlemcide özel karakterler eklemek için klavye kısayolları atama

celalettin sugurtin djelals at hotmail.com
22 Nis 2009 Çar 08:20:14 EEST

Sayın arkadaşlar,
Ben mesleğim gereği oluşturduğum metin belgelerinde aksanlı fontlar kullanıyorum. Bu işlemi ms de yaparken klavye kısayolları kullanıyorum, bu işlem  metin oluştururken bana hız yönünden avantaj sağlıyor. Örneğin,

é karakterini oluştururken ctrl + alt + sağa yön tuş kombinasyonunu;

è karakterini oluştururken ctrl + alt + sola yön tuş kombinasyonunu kullanıyorum.  Diğer aksanlı harfleri de benzer yöntemlerle oluşturuyorum. Open office de de buna benzer bir işlem yapmaya kalkıştığım zaman kısayol atama, vb yollar bulunmadığını görüyorum. Bu konuda ne yapabilirim? Selamlar.
(P.S. Open office'de bu karakterleri ekleyemiyorum demiyorum. Eklemek için öncelikle  elinizi klavyeden kaldırmanız, sonra fareyi almanız, sonra ekle mönüsünden özel karakteri seçmeniz,  açılan kutudan, arzu   ettiğiniz karakterin hangi yazı kümesinde bulunduğunu bulmanız, ardından eklemek için tıklamanız gerekmektedir. Bu işlem nerdeyse bir dakikanızı alıyor. Oluşturulan metinler içinde her üç harften birinin bu karakterlerden oluştuğunu düşünürseniz neden bu konuyu açtığımı anlayacağınızı umuyorum)

Découvrez toutes les possibilités de communication avec vos proches
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/default.aspx