[Pardus-kullanicilari] Root parola hatasý

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
19 Nis 2009 Paz 02:32:09 EEST

2009/4/18 Suleyman SONMEZ <s_snmz at hotmail.com>

>  Arkadaşlar öncelikle kolay gelsin.
> ben pardus kullanmaya yaklaşık 2 ay önce başladım. 2008.2 kurmuştum. kde3.5
> fazla kullanmadım, kde4 kullanıyorum. Sorunum;
> Sistem ayarlarında bazı değişiklikler yapmak istediğimde root parolası
> istiyor. parolayı girdiğimde parola yanlış diyor. Oysa konsola girip aynı
> parolayı yazdığımda kabul ediyor. biraz araştırarak sudo su - passwd
> komutlarıyla parolayı değiştirdim. Fakat aynı sorun devam ediyor. Ne
> yapabilirim?
> Bu arada masaüstündeyken Alt+Ctrl+F1 le konsola giriyoruz fakat masaüstüne
> [...]

CTRL+ALT+F7 ile geri donebilirsiniz. F7 ilk grafik konsoldur. Baskalarini
actiysaniz (kullanici degistir ile), F8, F9, F10 diye gider.

Ben de KDE4 kullaniyorum, boyle bir sorunum yok. Bazen root bazen kullanici
parolasi gerekiyor. Esasen "su" icin root parolasi, sudo icin kullanici
parolasi. Her kosulda kullanicinin yonetici grubuna eklenmis olmasi gerekir.

--
Emre