[Pardus-kullanicilari] konsolun seffaf olarak ayarlanmasi?

SARI floyd07 at gmail.com
19 Nis 2009 Paz 01:53:33 EEST

Arkadaşlar herkese merhabalar,

      Ben pardus 2008.2 kullanıyorum. Diğer Linux sürümlerinde(debian,
ubuntu vs) yapa bildiğim ama Pardus ta ısrarla beceremediğim bir şeyi
sizlere danışmak istiyorum. Konsol un arka planını şeffaf olarak ayarlıyorum
ancak öyle bir şey var ki aslında konsol ne tam şeffaf oluyor nede başka
birşey.  Esasında sizlere anlatmaya ve ayarlmaya çalıştığım şey (konsol un
arka planı ve kendisi şeffaf olsun) ben bir word dökümanı açıp onun üzerine
konsolu getrdiğimde word dökümanında yazılanları konsol içinden görebileyim.

        Şuan için konsolu şeffaf olarak ayarlamaya çalıştığımda çok farklı
bişey oluyor. Konsol şeffaf gibi gözüküyor ancak arkasındaki şeyi değil
ekranda tanımlı wallpaper i gösteriyor. İşin tuhaf tarafı konsol penceresi
sadce duvar kağıdını kullanıyor ekranda nere ye götürürseniz o orayı
hizalıyor ancak aradaki ikonları dosyları vs hiç bişeyi
görmüyor/göstermiyor.

        Bu konu ile ilgili olarak benim makinemde ve ayarlarımda mı bir
sorun var yoksa bu genel bir hata mı? Bu konu ile ilgili olarak bana
yardımcı olursanız çok memnun olurum. Kolaylıklar "SARI"