[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008-2 dağıtımı ve kurulum problemi hakkında...

Taki Cakiroglu takicakb at gmail.com
10 Nis 2009 Cum 23:52:27 EEST

Pardus kurulumundan hemen sonra mı aldınız hata mesajını?
Windows un kullandığı 7-8 MB lık bir partisyon vardır, pardusu
kurarken yada partisyonu boyutlandırırken bunu silmiş olabilirmisiniz?

XP Cdsinden boot edip, kurtama konsolunda
# Fixboot, sistem bölümüne yeni bir başlatma kesimi yazar.
# Fixmbr, başlatma bölümünün ana önyükleme kodunu onarır. Değişken
aygıtı, yeni bir Ana Önyükleme Kaydı gerektiren aygıtı belirleyen
isteğe bağlı bir addır. Hedef olarak başlatma aygıtı kullanıldığında
bu değişkeni yok sayın.

komutlarını deneyebilirsiniz. Olmadı windowsu üstüne kurarak
çalıştırın, daha sonra grubu tekrar disk başına yazabilirsiniz yada
baştan Pardus kurulumu yapabilirsin.

Partisyonları değiştirirken de bir problem olmuş olabilir, partisyonu
tekrar boyutlandırmak bazen veri kaybına yol açabiliyor.
Benzer problemi yaşayanlar genelde format atıyor sanırım. Yedeklerini
aldıktan sonra, temiz bir partisyon yapısı ile tekrar denemeni
önereceğim.

Saygılar