[Pardus-kullanicilari] :re: home silmek ve yeniden tanýtmak (acil)

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
10 Nis 2009 Cum 11:49:32 EEST

2009/4/10 Yusuf Muhsin <yusufmuhsin at gmail.com>

> anlamadım, yani şimdi home u yeniden boyutlandırıp ext3 yapınca otomatik
> home algılayacak mı yoksa nasıl yapabilirim, daha açık yazar mısınız, ve
> wiki de de bulamadım

Demek istedigim su, HOME bolumunuze format atmadan, resize edebilirsiniz.
Ancak kullanimda olmamasi gerekiyor, yani umount edilmis olmasi lazim
(umount /home). Bunu yapabilmek icin de root login olmalisiniz, baska bir
kullanici hep /home kullanacagindan olmaz. Root'un evi ise /root dizinidir,
sorun cikarmaz.

Sonra format atmadan, partition'in boyutunu degistirebilirsiniz, eger
partition yapisi degismediyse (yani HOME hala /dev/sda5 ise mesela), o zaman
sorunsuz sistemi tekrar baslatip login olabilmeniz lazim.

*Ancak yine de bunlari yapmadan once HOME dizininizi ne olur ne olmaz
diyerek yedeklemeniz gerekiyor.*

--
Emre