[Pardus-kullanicilari] pardus distro based on

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
8 Nis 2009 Çar 13:26:39 EEST

2009/4/8 Stefan_B.C.Umit Uygur <benjaminc79 at gmail.com>

> Nerden bu  sonuca vardiginizi anlayamadim.
>
> paket kurma sistemi apt-get sistemine cok benziyor, authentication sistemi
> de ayni, o kadar fazla element test etmedim, fakat bu 2-3 test ten
> benzerligi gordum. Sadece benzerlik, emin olmam icin source lara bir goz
> atmam lazim.

Pisi ile apt-get 'in komuta "install" yazmak disinda pek bir benzerligi yok.
Ancak bunu derken, tum paket sistemleri sonucta birbirine benziyor da
diyebiliriz, sonucta hepsi "paket kuruyor".  yum veya rpm icin de ayni sey
soylenebilir bu mantikla.

pisi'ye gelince, pisi apt-get 'ten cok daha yetenekli. Gentoo'nun emerge'i
gibi paketi sizin sisteminizde derleyip yaratabiliyor,  apt-cache gibi arama
yapabiliyor, dpkg gibi mevcut ikili (binary) dosya halindeki gibi bir paketi
kurabiliyor.

Benim icin digerlerinden cok daha gelismis ozelliklere sahip tam bir paket
sistemi pisi. Bakarsiniz gunun birinde onlar da inadi birakip pisi'ye
gecerler.

>  OT icin kusuruma bakmayin
>>

> Herkes ingilizce anlamayabilir, sizden ricam mumkunse kisaltmalar dahil
> Turkce yazmaniz. Ingilizce yazmak sizin icin daha dogalsa, pardus-users
> kullanici listesi var, ordan devam edebiliriz.
>
> Ah! bunu icin ozur dilerim, Off Topic in turkcesini bilmiyorum. Aslinda cok
> kelimenin turkcesini bilmiyorum. turkiyede sadece universite okudugumdan
> turkce dilim o kadar perfect degildir.

Tamam :) o zaman tabii ki normaldir, ben de yabanci bir ulkedeyim bol bol
dil karsiikligi yapiyorum cumlelerimde. Siz gene istediginiz gibi yazin bu
durumda.

--
Emre