[Pardus-kullanicilari] pardus distro based on

Stefan_B.C.Umit Uygur benjaminc79 at gmail.com
8 Nis 2009 Çar 13:06:07 EEST

Emre Erenoglu wrote:
> [...]
> Ayar dosyalarinin /etc altinda olmasi gibi (!) benzerlikleri olabilir
> ama bu o distroya bagimli oldugu anlamina gelmez. Tum acik kaynak
> bilesenlerin, kendi yapistiricimiz, paket sistemi ve yonetim
> araclariyla bir araya getirdigini, ozgun bir dagitimdir.
>
> Ubuntu kokune kadar Debian'a baglidir. Debian paketlerini kullanir,
> bazilarina kendi patch'lerini yazar. Ustune kendi yonetim araclarini
> vs. yazar, geriye dogru da Debian'i besledigini iddia eder. Buyrun
> kendiniz arastirin, paketlerin tanimlarinin detaylarina goz atin:
Ubuntu nun debiana bagli oldugunu bende soyledim, fakat, butun yeni
programlari sahsen Canonical sirketi yapmaktadir. debiani besledigini
iddia edebilir cunku, yaklasik bir seneden beri ubuntu bazi paketleri
debianin uzerine kurulabiliyor. Sahsen 9 senedir debian kullaniyorum ve
ubuntu yu da hic sevmiyorum. Fakat doguru konusmak hic kimseye zara vermez.
Her neyse, pardus u yavas yavas anlamaya calisiyorum. Bilgiler icin
tesekkur.

>     CLI systemi ve PiSi wiki den anladigim kadariyla, debian based
>

> Nerden bu  sonuca vardiginizi anlayamadim.
paket kurma sistemi apt-get sistemine cok benziyor, authentication
sistemi de ayni, o kadar fazla element test etmedim, fakat bu 2-3 test
ten benzerligi gordum. Sadece benzerlik, emin olmam icin source lara bir
goz atmam lazim.

>     OT icin kusuruma bakmayin
>

> Herkes ingilizce anlamayabilir, sizden ricam mumkunse kisaltmalar
> dahil Turkce yazmaniz. Ingilizce yazmak sizin icin daha dogalsa,
> pardus-users kullanici listesi var, ordan devam edebiliriz.
>
> --

Ah! bunu icin ozur dilerim, Off Topic in turkcesini bilmiyorum. Aslinda
cok kelimenin turkcesini bilmiyorum. turkiyede sadece universite
okudugumdan turkce dilim o kadar perfect degildir.