[Pardus-kullanicilari] Lenovo N500 e kurulum sorunu?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
2 Nis 2009 Per 02:04:47 EEST

2009/4/1 "SARI" <floyd07 at gmail.com>

> ArkadaÅŸlar merhabalar,
> Ben  bugun  freedos(iÅŸletim sistemsiz) Lenovo marka ve N500 NS75LTX model
> Notebook aldım. Notebook a gayet rahat ve sorunsuz bir şekilde pardus2008.2
> kurulumu gerçekleştirdim. Pardus te her hengi bir sorun yaşamyorum ancak ilk
> açılıştaki turuncu pardus ekranında çok bekliyor sonra birden yükleniyor.

O ekrada ESC tusuna basarsaniz neler olup bittigini gorebiliriz. Toplamda
30-40 saniyede aciliyorsa sorun yoktur.

> [...]
> partitionlardan birine de elimdeki sata driver lı sp2 li xp (yeni nesil
> notebook lar için) ile ve normal sp2 li xp ile (sata driver sız eski nesil
> makineler için) kurulum yapmaya çalışınca belli bir yere kadar getirip
> aşşağıdaki hatayı veriyor(bknz: hata1). Hata her iki xp cd si içinde aynı ve
> ben pardus kurulu yapıktan sonrada aynı cd ler ile yükleme yapmaya kalkınca
> aynı hatayı yine aldım. Her ihtimale karşı bios ayarlarına girip ADVANCED
> MENÜSÜ ndeki ayarları kontrol edince de karşıma aşşağıdaki gibi bir tablo

AHCI modu kapatip "Compatible" yapmaniz gerek diyor lenovo forumlari.
Verdiginiz hata kodu ile aradim. XP kurulumundan sonra AHCI suruculerini
kurup (lenovo'dan indirip veya surucu CDsi ile), sonra tekrar AHCI'ye
getirmeyi deneyebilirsiniz.

Emre