[Pardus-kullanicilari] Pardus bölümüne ulaşamıyorum

Ali Cengiz Kurt alicengizkurt at gmail.com
26 Eki 2008 Paz 23:40:24 EET

Özgür Bey
inode kelimesi doğru. Verdiğim sayfada açıklıyor. ext3 olarak yeni bir bölüm yaptım. Home dizinimi içine kopyaladım ve bu bölüm için verdiğiniz komutu uyguladım.Sonuç başarısız.inode boyutunu küçültme desteklenmiyor.

Pars ~ # tune2fs -I 128 /dev/sda4
tune2fs 1.41.1 (01-Sep-2008)
Shrinking the inode size is not supported

Ext2ifs ile yaşanan sorun kullandığımız ext3 dosya formatında inode (bunu salladım inode olmayabailir) boyutu öntanımlı olarak 256 bayt olarak gelmekte, ext2ifs ise 128 bayt inode boyutunki ext3 partisyonlarında çalışabilmektedir. Bunu aşmak için önce diskinizin bir yedeğini alın, daha sonra tune2fs -I 128 /dev/sdb1 komutunu verip yeniden inode boyutunu ayarlayın. Bu arada -l parametresi büyük i, sdb1 ise sizin sisteminizdeki ilgi diskin yolu olacak. Sanırım sorun bundan kaynaklanıyor.

Not: Bilgilerinizin silinip silinmeyeceğini bilmiyorum, deneyip sonucu yazarsanız biz de öğrenmiş oluruz..