[Pardus-kullanicilari] Monitorsuz makinaya ayni network uzerinden baglanti?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Eki 2008 Cum 12:46:29 EEST

Merhaba Levent Bey,

Tamam, acikta kalan konulari kapatalim o zaman...

2008/10/24 Levent SARI <floyd07 at gmail.com>

> Bana sunmuş olduğunuz çözüm önerilerin ikisinide sırası ile uygulayalım
> öyleyse.
> Bu kısmı hangi makinanın konsolunda yapacağımı daha detaylı açıklarsanız
> çok memnun olurum. Keza yukarıda bahsettiğiniz şeyleri her iki makinede

Bunu uzaktaki makinede yapacaksiniz yani monitorsuz makinede. Boylece aga
uzaktan baglanti yapilabilir anonsu gececek kendisi.

> Sayın E. ERENOGLU cehaletimi mazur görün ancak iki makinede de firewall
> olup olmadığını varsa da hangi durumda (açık yada kapalı) olduğunu  tam
> bilmiyorum.İki makineyede standart pardus kurulumu yaptım. Yine aynı

Standard kurulumda firewall kapalidir, sorun olmaz.

> PArdus'un KDM'sinde bu menu gizli, ALT+R tusuna basmaniz yeterli
> olacaktir.

> Emre Bey dediğiniz gibi burada alt+r ile açtığım menüden bağlanmaya
> çalıştığımda
> XDCMP BÄ°LGÄ°SAYAR MENUSU
> Makine ADI            DURUM
> Lab.local                0users,load:0.48, 0.51, 0.21
> şeklinde bir durumla karşılaşıyorum. refresh edince
> Bilnmeyen makine:rm1
> uyarısını alıyorum. Uyarıya tamam dedikten sonra her hangi bir
> değişiklik olmuyor. Makine öylece kalıyor.

OK, oncelikle bu kullandiginiz ekranli sistemin kdmrc'sini duzeltin kapatin
geri XDMCP'sini ki karisiklik yaratmasin. Anladigim kadari ile siz refresh
diyince RM1 makinesinin (ekransiz) anonsunu aliyor, ancak sanirim dns
sisteminizde bir ayar eksikligi var ki rm1 diye baglanti gerceklestiremiyor.
ya manuel olarak elle IP adresini ekleyebilir, ya da /etc/hosts dosyaniza
rm1 makinesi icin bir ip adresi girdisi yapmayi deneyebilirsiniz.

Normalde rm1 'e tikladiginizda o sistemin KDM login ekrani gelmesi lazim.
--
Emre