[Pardus-kullanicilari] Monitorsuz makinaya ayni network uzerinden baglanti?

Levent SARI floyd07 at gmail.com
24 Eki 2008 Cum 05:39:36 EEST

Emre bey selamlar,

Emre Erenoglu wrote On 24-10-2008 01:33:
> Merhaba Levent Bey,
>
> Sizin sorununuz icin 2 cozum onerecegim, birisi daha kolay ama hizli
> baglanti ister (XDMCP, 100 Mbps LAN), digeri biraz daha cetrefilli ama
> dusuk hizlarda da calisabilir, hatta cok uzaktaki bir sisteme bile SSH
> ile erisilebiliyorsa oturum acabilirsiniz (nomachine nx).

Bana sunmuş olduğunuz çözüm önerilerin ikisinide sırası ile uygulayalım
öyleyse.
> *Cozum 1: XDMCP*
> 1) *sudo kwrite /etc/X11/kdm/kdmrc* ile dosyayi acip, asagidaki kismi
> bulup, Enable=False olan yeri Enable=True yapacaksiniz ya da basindaki
> # isaretini kaldiracaksiniz ki etkin hale gelsin.
>
> [Xdmcp]
> # Whether KDM should listen to incoming XDMCP requests.
> # Default is true
> *Enable=true*
Bu kısmı hangi makinanın konsolunda yapacağımı daha detaylı açıklarsanız
çok memnun olurum. Keza yukarıda bahsettiğiniz şeyleri her iki makinede
de("Lab18 at Lab ~ $"  ve "rm1 at rm1 ~ $") gerçekleştirdim . Bahsettiğiniz
ayar ile ilgili olarak kendi makinem(Lab18 at Lab ~ $) ve monitörü olmayan
- kendi makinem ile network üzerinden  bağlandığım (rm1 at rm1 ~ $)
makinenin ayar dosyaları burada(bknz:1 ve 2) görüldüğü gibidir. Her iki
makineyide bahsettiğiniz gibi ayarladıktan sonra yeniden başlattım.

> Simdi sistemi bastan baslatin (ya da service kdebase stop, service
> kdebase start), sistemde firewall varsa kapatin ya da sadece yerel
> alan agina izin verecek sekilde ayarlayin.
Sayın E. ERENOGLU cehaletimi mazur görün ancak iki makinede de firewall
olup olmadığını varsa da hangi durumda (açık yada kapalı) olduğunu  tam
bilmiyorum.İki makineyede standart pardus kurulumu yaptım. Yine aynı
şekilde her iki makinede de firewall ile ilgili her hangi bir uygulamaya
kendim elle müdahale etmedim. her iki makinede de standart kurulum ile
açık ve kapalı olarak ne  geliyorsa şuan onlar var.Tabi ssh ve samba
servislerini açılışta otomatik ayarladım onları saymıyorum.Her iki
makinede de çalışan servislerin listesi de burada(bknz:3 ve 4 )
gördüğünüz gibidir.
> Bu temel olarak guvensiz bir metoddur, aga da yuk yapar, o yuzden
> sadece switch kullanan yerel alan aglarinda kullanmanizi oneririm.
>
> Simdi herhangi baska bir linux sistemden, KDM veya GDM menusunden
> Remote Connection secerek bu sistemi gorup baglanabilirsiniz.
> PArdus'un KDM'sinde bu menu gizli, ALT+R tusuna basmaniz yeterli
> olacaktir.
Emre Bey dediğiniz gibi burada alt+r ile açtığım menüden bağlanmaya
çalıştığımda
XDCMP BİLGİSAYAR MENUSU
Makine ADI            DURUM
Lab.local                0users,load:0.48, 0.51, 0.21
şeklinde bir durumla karşılaşıyorum. refresh edince
Bilnmeyen makine:rm1
uyarısını alıyorum. Uyarıya tamam dedikten sonra her hangi bir
değişiklik olmuyor. Makine öylece kalıyor.

> [...]
> <http://www.nomachine.com> 'dan indirip, yok Pardus 2008 ise sadece
> nxclient paketini kurarak istemci kismini calistirabilirsiniz.
> Internet menusune yerlesiyor. Bir sihirbazi var, buraya genel olarak
> baglanti adi, kullanici adi, sifresi, ip adresi, masaustu ortami
> (KDE), masaustu boyutu, sIkIstirma ve sifreleme ozelikleri vs.
> secenekleri var. Siz sadece ana penceredeki baglanti ismi, kullanici
> adi, sifresi, sonra detay ayarlarda ip adresi, Masaustu tipi ve
> boyutunu secerseniz yeterli olmali.
>
> Deneyip bilgi verirseniz memnun olurum, calisiyorsa sizden ricam
bknz:1="Lab18 at Lab ~ $"  adlı makinenin */etc/X11/kdm/kdmrc ayar dosyası*
*http://sudrap.org/paste/4909/*
bknz:2 ="rm1 at rm1 ~ $"    adlı makinenin */etc/X11/kdm/kdmrc ayar dosyası
http://sudrap.org/paste/4910/  *

bknz:3="rm1 at rm1 ~ $"    adlı makinenin servis listesi
*http://sudrap.org/paste/4908/    *
bknz:4="Lab18 at Lab ~ $"  adlı makinenin servis listesi
*http://sudrap.org/paste/4911/       *