[Pardus-kullanicilari] Dergicilik ve pardus

ali duzgun mail.duzgun at gmail.com
18 Eki 2008 Cmt 22:15:58 EEST

Masaustu yayincilik konusunda vazgecilmezlerimiz Quark veya Indesign'in
yerine Scribus kullanabiliriz. Baskiya gonderirkende dokumanin pdf'e
donusturulmesi yeterli, bunun icinde postscript destegi olan Ghostscript is
gorecektir. Lakin Photoshop yerine Gimp'in disinda saniyorum pek ciddi bir
alternatif yok, bildigim kadariyla Gimp'in de CMYK destegi yok. Freehand ve
Illustrator yerinede cok yeterli olmasada Inkspace kullanilabilir. Sonuc
olarak MUY konusunda en olgunlasmis 2 yazilim Scribus ve Ghostscript. Gimp
ve Inkspace'de biraz daha gelistigi takdirde Pardus'ta Grafikerler icin
dikkat cekici olmaya baslayacaktir.

18 Ekim 2008 Cumartesi 21:47 tarihinde abdullah kavaklı