[Pardus-kullanicilari] PiSi ile alakalı bir durum...

selim ok selimok at gmail.com
13 Eki 2008 Pzt 16:09:28 EEST

13 Ekim 2008 Pazartesi 14:53 tarihinde Bunyamin VICIL <arianus at gmail.com>yazdı:

> ben anlatamadım olayı size. glibc sistemde kurulu olmadığı halde kurulu
> gibi gösteriyor. ama ben garantiye almak için reinstall ettim. ama başka bir
> kullanıcı bu noktada reboot eder de yarın öbür gün bug kaydı bırakır
> diyerekten uyarı da bulundum. buradaki sıkıntı şu:
>
> pisinin betiğine python ile bir kaç satırla dosyaların md5sum'ına bakılarak
> dosyanın olup olmadığı kontrol edilebilir.
>
> ben tavsiye babında bir kullanıcı olarak fikrimi beyan ettim. sadece bu
> kadar...
>
> şükredilecek bir durum yok onu da söyleyeyim çünkü gimp 2.6.1'i
> [...]

Kisaca bu fikrin uygulanabilirligini düsündüm ve aklima gelen ilk engel su
oldu: Pisi normalde bir paketin kurulu olup olmadigina kendi veritabanindan
bakiyor. x paketi kurulu, y paketi kurulu degil, z paketi kurulu vs... Siz
diyorsunuz ki ben z paketinin dosyalarini kendim elle kaldirayim pisi de
bunlari kontrol edip öyle karar versin bu paketin kurulu olup olmadigina.
Tek paket icin pek uzun sürmez peki ya topluca paket kurarken bagimliklarin
kurulu olup olmadigi kontrol edilmek istense? Her birinin dosyasini kontrol
etmek tahminen epeyce uzun sürecektir. Üstelik diyelim ki paketle gelen bir
.desktop dosyasini sildik, paket kurulmamis mi gözükecek? Kac tane dosya
silindikten sonra paket kurulmamis gözükmeli? Yoksa tüm dosyalar silinince
mi paketin kurulu olmadigini anlayacagiz?

Bu dogru bir yöntem gibi gelmiyor bana. md5sum ile kontol etmek hele zaten
dosyanin orda olup olmadigina bakmak hem de üzerine her bir dosyayi
tamamiyle okuyup islemek anlamina geliyor ki, saatler(??) bile sürebilir. Ya
dosyada elle bir degisiklik yaparsak ne olacak demek bile istemiyorum.

Kisacasi elle birseyler sildiginizde, pisiniz bunu görmez, görmedigi seyler
hakkinda da bilgi sahibi olamiyor maalesef :)

Iyi calismalar,
Selim

--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/