[Pardus-kullanicilari] eee pc 900

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
12 Eki 2008 Paz 22:14:48 EEST

12 Ekim 2008 Pazar 21:51:41 tarihinde selami yavuz şunları yazmıştı:
> evet söylediğiniz gibi 16 GB lik bölümde. Zaten öyle de olması gerekir diye
> düşündüm çünkü pardus kurulu halde 4 GB den fazla yer tutuyo gibi geldi...
> evdeki bilgisayarıma 2008.1 i yeni kurdum extra hiçbişey yok ve 4 GB tan
> fazla yer tutuyo..

Tahmin etmiştim... Pardus'un yavaşlığı disk erişiminin yavaş olmasından, yoksa
bir performans sorunu değil. Pardus, kutudan çıktığı haliyle, yani 2008.1
CD'sinden kurulduğunda 3 GB civarında bir yer kaplıyor, yanılmıyorsam. Kesin
söyleyemiyorum, çünkü Eee yanımda değil, şu an kullandığım makinede de
oldukça bol paket yüklü. Tabii bu GB'lara OpenOffice.org dahil onlar ve
yüzlerce uygulamanın dahil olduğunu unutmayın...

> ve daha kötüsü USB CD sürücüm yok ve pardus kurmak için XP ye ihtiyacım
> var..

Bunu tam anlamadım... Pardus'u VirtualBox'ta felan mı çalıştırıyorsunuz bir
de? Yoksa Pardus kurulumu ile XP'nin ne alakası oldun? Eğer böyle
yapıyorsanız herhalde biraz daha yavaşlatır Pardus'u. Yani Pardus yavaşlasın
diye elinizden geleni yapmışsınız, sonra da "yavaş" diye şikayet
ediyorsunuz :-)

CD kullanamıyorsanız USB çubuk ya da SD kartla deneyebilirsiniz Pardus
kurulumunu. Tabii Pardus'u hızlı diske almaya karar verirseniz, ki tavsiye
ederim...

ET