[Pardus-kullanicilari] Ubuntu ve Pardus

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
12 Eki 2008 Paz 21:54:25 EEST

Arkadaşıım
Resmi olmayan Pardus wikisinin aşşağıdaki link sayfasında açıklamalar
doğrltusunda Pardus kurulum Cd si ile başlatın sisteminizi ve oradaki
açıklamalrı aynen uygulayın Pardus 2007 ise winxp ile pardus gruba alınır
,Pardus 2008 ise winxp pardus ve ubuntu grubda yerini alır.Eğer ubuntu gruba
dahil olmadıysa Pardus u açın home tılayın disk bölümlerinden ubuntu
bölümünü tıklayın sırası ile boot->grub-->menu.lst dosyasına tıklayıp açın
ekranın bir köşesinde bu dosya açıkken Alt+F2 ye birlikte basarak açılan
komut satırına *kdesu kwrite /boot/grub.grub.conf* komutunu girin(kwrite den
sonra bir boşluk ve ondan sonra slaş) açılan parola penceresine* yönetici
parolanızı* yazın grub yazılımı açıldığında bir kenarda duran ubuntu grub
yazılımında title ubuntu ile başlayan 4 veya 5 satır olan grub
kombinasyonunu maus ile kopyala pardus grubunun en altına yapıştır kaydet
çık. Bilgisayarını yeniden başlattığında artık ubuntunun da açılması
lazım.Tabi hdd nizde ubuntudan sonra değişiklik yapmadıysanız. Eğer hdd
nizde sıralama değişikliği yaptıysanız ubuntu grubunun hd0,x (bölüm
numaralarını ) son haline getirerek kaydedin hd0,0 birinci bölüm hd0,1
ikinci bölüm hd0,2 ise 3 bölümü gösterir sizin ubuntu kurduğunuz bölüm
hangisi ise hd0, x bir eksik rakkamı x in yerine koyun.Kolay gelsin
 http://tr.pardus-wiki.org/Nas%C4%B1l:Grub%27u_kurtarmak