[Pardus-kullanicilari] Ubuntu ve Pardus

metin kilic metinnnkilic at gmail.com
12 Eki 2008 Paz 21:45:22 EEST

iyi günler
bu ubuntu grub da görünmesi için gerekli yazılar.

title        Ubuntu 8.04.1, kernel 2.6.24-21-generic
root        (hd0,2)
kernel        /boot/vmlinuz-2.6.24-21-generic
root=UUID=d0134a51-0b6e-4582-9a39-cc1a10afd956 ro quiet splash
initrd        /boot/initrd.img-2.6.24-21-generic
quiet

bu pardus için gerekli yazılar

title Pardus 2007.3 [2.6.18.8-86]
root (hd0,3)
kernel (hd0,3)/boot/kernel-2.6.18.8-86 root=/dev/sda4
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60splash=silent,fadein,theme:pardus
console=tty2 mudur=language:tr quiet
initrd (hd0,3)/boot/initramfs-2.6.18.8-86

bu da windows um için yazılar. (Hepsi grub.conf içerisindeki satırlar)

title Windows (ntfs) - sda2
rootnoverify (hd0,1)
makeactive
chainloader +1

şimdi yukarıda verdiğim ubuntu satırları nın root 'u önceden "hd0,3" idi, bu
şekilde hd0,3 olarak grub.conf a yapıştırdığımda hata verdi not found
hatası, hd0,2 olarak değiştirdim ve tekrar denedim , pardus grub unda
ubuntuyu görüp çalıştırabildim.
Şimdi size demek istediğim şu, anlaşılan 2 tane ayrı harddiskiniz var.
bunlardan biri hd0 diğeri hd1 olmalı diye düşünüyorum.
Eğer siz de benim yaptığım gibi, hangisine ulaşılamıyorsa ona göre hd0 ve
hd1 leri değiştirirseniz olabilir. En azından denemekte yarar var. Bunu
yapmak için tabi grub dosyasını görmeniz gerek windowstan da görülmüyorsa,
bir linux live cd si ile bunları göreiblme imkanınız ve değiştirme
olanağınız olabilir ?
İyi günler
Metin KILIÇ