[Pardus-kullanicilari] Gözlerim yaþardý.

Huseyin Berberoglu hberberoglu at gmail.com
11 Eki 2008 Cmt 00:31:25 EEST

2008/10/11 Özgür KURU <ozgurkuru at gmail.com>

> güzel bir açıklama. fakat şunu merak ediyorum ben bilgisayar teknolojileri
> & programlama mezunuyum hacettepe üniversitesinden ve bizim bölümde işletim
> sistemleri dersinde linux kurduk gösterdik ama kimse sallamadı üç beş kişi
> dışında. acaba sizdede böyle bir sorun olurmuydu... ki ben pop3 mail
> kullanmasını bilmeyen öğretmenler bile tanıyorum bu birazcık öğrencinin
> kendisinde bitiyor gibi geliyor bana..

Ben de tam bölümümü yazayım; Ege Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri EÄŸitimi.

Bizim işletim sistemi dersimizin ilk 3 haftası debian'ı kurulumu yapmayla
geçti, sonra ls, rm derken dönem bitti. Tabi ki sınıfta 3-4 kişi hariç hiç
kimse -diğer bilgisayar derslerine olduğu gibi- bu derse ilgi göstermiyordu.
İşin açıkçası çoğu arkadaşım mezun olup öğretmen olayım derdinde, hiç biri
kendini bilgisayar konusunda geliştirme derdinde değil. Nasıl olsa kpss'de
bilgisayar ile ilgili soru sorulmuyor ve kpss'den yüksek puan alan herkes
kadrolu oluyor. Bu düşüncede olan kişiler kendini bilgisayar konusunda
geliştirme ihtiyacı hissetmiyorlar ve bilgisayar derslerinde genelde ezber
yaparak geçiyorlar. Programlama sınavlarında bile bir sürü kod ezberleyip
sınava girip sınavı geçenleri biliyorum.

Yani dediğiniz gibi pop3 mail kullanmasını bilmeyen, Pardus/Windows
kurmasını bilmeyen, algoritma bilmeyen öğretmenlerimizin olması çok normal.
Keşke şu "kpss'den iyi puan al kadrolu ol, ömür boyu rahat ol" yerine belli
periyotlarda yeterlilik sınavını tekrarlasalar da öğretmenlerimiz kendini
geliştirmek zorunda kalsa. Tabi birde kpss'nin yanında alan sınavı yapılmalı
ki yakında yapılacak sanırım.

--
Hüseyin Berberoğlu
http://www.birazkisisel.com - süper blog