[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008 ya da daha sonraki yillarda gelecek olan surumleri windows benzeri sekilde yazilamaz mi kullanim kolayligi acisindan?

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
10 Eki 2008 Cum 13:30:37 EEST

Sayın Doğan Bey
Pardus (linux tabanlı) işletim sistemi windows ile karşılaştırdığınızda
alıkkanlıklarınızı unutup iki farklı işletim sistemi olarak değil aynı
işetim sisteminin farklı versiyonları gibi düşünürseniz alışmanız çok kolay
olur.Pardus windows olmadığı için *Ccleaner* gibi ve benzerleri ile *
Antivirüs*, *antispyware v.s* gibi sisteminize yük getiren ilave
programlarına da gereksinim duymaz.Pardus ilk kullanışta biraz el
alışkanlığından dolayı farklı gelebilir ki bizler biraz geriye doğru
baktığımızda MSWindows akabinde Win95,win98 de yaşadık şimdide vista da
yaşamak konumundayız.Aynı efor u Pardus için harcadığınızda windows a göre
daha maharetli ve işlevsel olduğunu kavrayabilirsiniz.Windows da
Başlat->Denetim Masası ve Bilgisayarım uygulamaları Pardus->Tasma üzeri
ulaşabilirsiniz. Tabi gözleriniz hdd nizdeki dağınık bilgileri toparlamak
için bir uygulama arayacak, işte linux un özelliği burada. Herşey derli
toplu ne disk sıkıştırmanıza ne de dağınık verileri bir araya getirme
derdiniz var.Kaba tabirle windows bekar erkek evi (ne kadar dağınık
olabileceğini tahayyül edebilirsiniz) Pardus"Linux" da bekar bayan evi ne
kadar derli toplu ve herşeyin yerli yerinde olduğunu düşleyebilirsiniz.
Pardus a başlarken eski alışkanlıklarınızdan ötürü biraz ters gelebilir, ki
bu biraz refleksif bir alışkanlık.3 günde eliniz biir haftada da algılamanız
bu refleksif alışkanlıktan kurtuluyor, beyniniz se bir ay sonra yavaş yavaş
windows alışkanlıklarınızı unutmaya başlıyor. Eğer bir yıl hiç winxp
kullanmazsanız winxp yi açtığınızda ister istemez afallıyor yavaş yavaş eski
alışkanlıklarınızı kazanıyorsunuz.Bence Pardus için tereddüt etmenize hiç
gerek yok bir şekilde ve bir yerden başlıyacaksınız güvenli,hızlı,etkin
işletim sistemi kullanmaya.İyi günler ve kolaylıklar