[Pardus-kullanicilari] Klavye düzeni değiştirme kısayolları

selim ok selimok at gmail.com
8 Kas 2008 Cmt 01:20:25 EET

Merhabalar,
Uzun zaman oldu listeye soru sormayalı özlemişim :)
Biraz önce bir sorunla karşılaştım ve hata kayıt sistemine girmeden önce,
genel bir sorun olup olmadığını tespit etmek istedim.

Tasma > Çevre Birimleri > Klavye düzeni altında 'Klavye düzenini
etkinleştir' seçeneğini işaretledikten sonra  Xkb Seçenekleri sekmesine
geçiyorum ve yine 'Klavye düzenini etkinleştir'  seçeneğini işaretliyorum.
Ardından aşağıda yer alan listede 'Layout switching' altında yer alan
Alt+Ctrl change layout seçeneğini işaretliyorum. Normalde uygula butonuna
tıkladığımda artık bu tuş kombinasyonunu kullanarak klavye dil düzenimi
değiştirebiliyor olmam gerekiyordu. Ancak sistem tepsisine yerlesen seçili
dili simgeleyen ufak bayrak hiç değişmiyor, yani seçili klavye dil düzeni
değişmiyor.

Bu sorunu tekrar edebilen var mı? Genelde bu işlevi yurt dışında yaşayan
yada Türkçe klavyesi olmayanlar Türkçe karakterleri yazabilmek için
kullanıyorlar. Çok yoğun kullanılan bir işlev olmadığı için bu hata gözden
kaçmış olabilir diye düşündüm. Ama emin olmak istiyorum. Vakti olan varsa ve
kullanmıyorsa bile bu sorunu tekrar etmeyi denerse minnettar olurum.

İyi çalışmalar,
Selim

--
Pardus kullanmak ayrıcalıktır: http://www.pardus.org.tr/eng/