[Pardus-kullanicilari] Pardus Sorunlarım

Bunyamin VICIL arianus at gmail.com
1 Kas 2008 Cmt 13:39:30 EET

Merhaba arkadaşlar;
yine ben yine sorunlar. neredeyse bir haftadır çözmeye çalışıyorum ama hiç
birisine çözüm yolu bulamadım ve beni delirtecekler. yapabileceğim ve
araştırabileceklerimi -kendi çapımda en azından- yaptım ama çözüm bulamadım.
son çare olarak sizlerle paylaşayım dedim. hatalar ve eksiklikler şunlar:
(not: bu hatalar güncellemeden önce de vardı...)

- usb'den flash disk, harici disk, fotoğraf makinesi veya cd taktığımda
otomatik çalıştır ekranı geliyor buraya kadar problem yok ama herhangi bir
seçenek belirtemiyorum ve kilitleniyor o ekran. ben de normal Sistem'e
tıklayıp bağlanıyorum. işlemlerimi yapabiliyorum bir sıkıntı oluşmuyor. ama
otomatik aç ekranını CTRL+ALT+ESC kombinasyonu ile öldürdüğüm zaman bu sefer
herhangi bir aygıtın bağlantısına tıkladığım zaman "Hata: KDE Ortamı
Çalışmıyor" yazılı bir ekran geliyor. artık hiçbirşeyi kullanamıyorum.
burada eksik, hata ya da yanlış olan şey ne hala bulabilmiş değilim. pisi
check yaptım ama kde ile alakalı hiçbir pakette sorun yok. sorun olan
paketlerinde problemi ya doc içindeki dil dosyaları ya da manual pagelerinde
eksiklik var. tahminimce sistemde bir sıkıntı oluşmaması lazım. bu durumda
hangi log dosyalarına bakmam lazım ya da hatanın tam olarak ne olduğunu
nasıl tespit edebilirim. hata raporu bile bırakamıyorum :(

- tahminimce yukarıdaki hata ile bağıntılı gibime geliyor, bir de şöyle bir
durum var konqueror, kftpgrabber ya da herhangi bir ftp client ile ftp ye
bağlanamıyorum. herhangi bir güvenlik kuralı yok ve güvenlik duvarı da
kapalı. sadece firefox eklentisi fireFTP ile bağlanabiliyorum FTP
sunuculara. bu durumla alakalı bakmam gereken loglar ya da dosyalar nereler.

- ve son olarak:

Bir arkadaşım yurtdışından USB TV kartı getirmiş. Biz de sevindik elbette,
Vistada çalışmamış ben de Pardus ta açarım dedim ki keşke demeseydim :(

Trident TV Master 6000 chipsetli bir USB TV kartı. İnternette yaptığım
aramalar sonucunda linuxtv.org üzerinde tm6000 chipset için bir kurulum
yöntemi[1] buldum. Orada anlatılan sistemle kurulumu yapmaya çalıştım. Tabi
TM6000 ile alakalı patch de bazı kodlama hataları var. bu hatalarla alakalı
bilgiyi ve düzeltme yöntemlerini de linuxtv.org da maillistesinde[2] gördüm.
ama tahmin ettiğim kadarıyla tm6000 modülü çok önceden yazıldığı için bazı
hatalar vermeye devam ediyor. o hatayı düzeltince aynı satırda bu sefer de
bu değişkeni tanımlamadınız diyor... normalinde bu tanımlama dev.h
içerisinde yapılmış ama include ettiği halde core ile modül kodu arasında
sürüm uyumsuzluğu var diye tahmin ediyorum.

lsusb -v çıktısı:

Bus 001 Device 005: ID 6000:0001
Device Descriptor:
bLength                18
bDescriptorType         1
bcdUSB               2.00
bDeviceClass            0 (Defined at Interface level)
bDeviceSubClass         0
bDeviceProtocol         0
bMaxPacketSize0        64
idVendor           0x6000
idProduct          0x0001
bcdDevice            0.01
iManufacturer          16 Trident
iProduct               32 TVBOX
iSerial                64 2004090820040908
bNumConfigurations      1
Configuration Descriptor:
bLength                 9
bDescriptorType         2
wTotalLength           78
bNumInterfaces          1
bConfigurationValue     1
iConfiguration         48 2.0
bmAttributes         0x80
(Bus Powered)
MaxPower              500mA
Interface Descriptor:
bLength                 9
bDescriptorType         4
bInterfaceNumber        0
bAlternateSetting       0
bNumEndpoints           2
bInterfaceClass       255 Vendor Specific Class
bInterfaceSubClass      0
bInterfaceProtocol    255
iInterface              0
Endpoint Descriptor:
bLength                 7
bDescriptorType         5
bEndpointAddress     0x81  EP 1 IN
bmAttributes            1
Transfer Type            Isochronous
Synch Type               None
Usage Type               Data
wMaxPacketSize     0x0000  1x 0 bytes
bInterval               1
Endpoint Descriptor:
bLength                 7
bDescriptorType         5
bEndpointAddress     0x82  EP 2 IN
bmAttributes            2
Transfer Type            Bulk
Synch Type               None
Usage Type               Data
wMaxPacketSize     0x0200  1x 512 bytes
bInterval               0
Interface Descriptor:
bLength                 9
bDescriptorType         4
bInterfaceNumber        0
bAlternateSetting       1
[...]
wMaxPacketSize     0x1400  3x 1024 bytes
[...]
bAlternateSetting       2
[...]
Device Qualifier (for other device speed):
bLength                10
bDescriptorType         6
[...]
Device Status:     0x0002
(Bus Powered)
Remote Wakeup Enabled

Bir de elimde findows xp sürücüsü mevcut ndiswrapper ile kurup modulu attach
ettiğimde de donanımı görmüyor. ama ndiswrapper -l çıktısı:

bVICIL-pardus bVICIL # ndiswrapper -l
tridvid : driver installed
device (6000:0001) present

xawtv çalıştırınca:

bVICIL at bVICIL-pardus ~ $ xawtv
This is xawtv-3.95, running on Linux/i686 (2.6.25.16-108)
xinerama 0: 1680x1050+0+0
WARNING: Your X-Server has no DGA support.
can't open /dev/video0: No such file or directory
v4l-conf had some trouble, trying to continue anyway
v4l2: open /dev/video0: Böyle bir dosya ya da dizin yok
v4l2: open /dev/video0: Böyle bir dosya ya da dizin yok
v4l: open /dev/video0: Böyle bir dosya ya da dizin yok
no video grabber device available

böyle diyor.

Velhasıl-ı kelam tm6000 chipsetli tv kartımı nasıl pardus'a tanıtabilirim.

http://linuxtv.org/v4lwiki/index.php/Trident_TM6000#TM6000_based_Devices
http://www.linuxtv.org/pipermail/linux-dvb/2008-April/025687.html