[Pardus-kullanicilari] Linux'ta köklü deðiþim oluþturacak çalýþmalar

Levent güzel leguzel at gmail.com
26 Mayýs 2008 Pzt 17:10:59 EEST

Ben linux sistemler için program kurmanın zor olduğunu düşünmüyorum. Tek
yapmanız gereken

./configure
make
make install

hepsi bu.  Tabii bu süreçler kullandığınız dağıtım için derlenmiş paket
bulamazsanı gerekli. Aksi halde paketi aramanıza bile gerek kalmıyor.
değişik dağıtımlarla gelen paket yöneticileri arama işini de sizin adınıza
yapıyor. Vindovs için program bulmak belki kolay(!) ama bulduğunuz
programlar genellikle kısıtlamalı ve içinden istemediğiniz bir sürü şey
çıkıyor. Bulduğunuz pek çok yazılım ise lisanslı. Ben bir kimya öğretmeni
olarak basit işler için kullanmak üzere ChemOffice yazılımını satın alacak
kadar zengin değilim ne yazıkki. Ancak linux üzerinde amacıma uygun pek çok
değişik alternatif var. Üstelik dosya boyutu olarak çok makul büyüklükteler.
Bulmak ise hiç zor değil. Sorceforge.net adresinde birkaç dakika yetiyor.

Evet linux sistemler için installer yok. Çünkü linux sistemlerde installera
gerek yok. Ve bu iyi bir ÅŸey.

"Linux yazılımları muadildir" ifadesi biraz göreceli bence. Nerede
durduğunuza göre değişir.

--
Levent GÃœZEL