[Pardus-kullanicilari] Linux'ta köklü deðiþim oluþturacak çalýþmalar

besim durgun bpardusd at gmail.com
26 Mayýs 2008 Pzt 11:43:37 EEST

Muhtemelen, Ali kardeşimiz, kaynaktan derlenen paketler için bunu söylüyor.
Katılıyorum, PİSİ'miz çok maharetli! Windows installer ile karşılaştırılmaz
bile... Nedeni sadece kurulum süreci değil, size kuracağınız programları da
derli toplu bir yerden kurma imkanı tanıması.
Kaynaktan bir paketin derlenmesi aslında bizim için en son çözüm... Tercihen
kullandığınız dağıtımın asli deposunu kullanmanız en uygun olanı. Çünkü
diğer türlü, her paketin bağımlılıklarını dikkate almak gerekiyor. Ve bu
bağımlılıkları mevcut sürümünüzde yoksa, çekirdeğinizle derlemeniz
gerekiyor. Bu da o kadar kolay bir süreç değil. Zaten işte bu yüzden, PİSİ,
APT, YUM, vs paket yöneticileri var.
Yani biraz kanaatkar olmak gerekiyor. Ya da yok ben onu da istiyorum bunu da
istiyorum diyorsak, aslında en doğrusu bu kaynaktan derleme işini yapmışken
bir de hayır işleyip, pisi paketini  yapmamız.
Bu konuda destek veren bütün dostlara teşekkürler.
Besim

26 Mayıs 2008 Pazartesi 11:06 tarihinde Serdar DALGIC <
serdar at cclub.metu.edu.tr> yazmış: