[Pardus-kullanicilari] mx

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
23 Mayıs 2008 Cum 13:23:08 EEST

Oncelikle, yazdiginiz seyi nerden duydunuz bilmiyorum ama loglama flan soz
konusu degil, yanlis bilgi edinmissiniz. Mesajlar, 2 bilgisayar arasinda
gidip gelir, bunu bilgisayarinizdaki netstat komutu yardimiyla
gorebilirsiniz. Eger iki bilgisayardan bir tanesi guvenlik duvari arkasinda
ise o zaman sunucular uzerinden kopru islevi ile mesajlar iletilir, ancak
bunlar da kesinlikle log'lanmaz. Bu hususlarla (kisisel gizlilik) ilgili
kanunlarin ABD'de bizdekinden cok daha sIkI oldugunu soylemek yanlis olmaz.

google talk ve/veya live msn gibi sistemleri kurmak, Pardus projesinin
gorevi degil, bu proje bir Linux Dagitimi olusturmak icin kurulmus bir proje
ve ona gore yapilandirilmislar. Pek tabii ki bu tip bir sistem kurmak icin
calisma yapilabilir, ancak basariya ulasmak tamamen kullanici sayisi ile
ilgil oldugundan pek de kolay olmayacaktir. Harcanan para bosa gidebilir.
(Koskoca google'in google-talk kullanici bazi MSN'in veya AIM'inkine
yaklasamiyor bile)

Ayrica e-posta sunucusu ve mesajlasma sunucularini ulkemizde bulunduran bir
cok sirket var, onlari da kullanabilir, arkadaslariniza
kullandirtabilirsiniz.

Ayrica Jabber protokolu ile calisan acik kaynak kodlu mesajlasma sunuculari
internette var, buyrun isterseniz siz baslatin, bir kac milyon kullaniciya
ulasabilirseniz sanirim dunya aninda-mesajlasma piyasasinda yeriniz olabilir
bile...

Saygilar,

Emre