[Pardus-kullanicilari] Windows'tan Remote Desktop Connection veXrdp ile Pardus'a baglanirken hata olusuyor

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
17 Mayıs 2008 Cmt 21:56:26 EEST

Windows'dan pardus'a baglanma yollari:

A) VNC: Birden cok metod var,  vnc ile ilgili nette aranabilir. Benim
bildiklerim, calisan KDE oturumunuzu gorebileceginiz krfb uygulamasi, X11
ile birlikte calisan bir modul ve vnc uzerinde calisan ayri bir X sunucu
metodu.

VNC yavas bir metoddur.

B) X11 forwarding, SSH ile yapabilirsiniz, Windows'a xming kurun, sonra SSH
ile PArdus'a baglanip, uygulamalarin ekranlarinin Xming uzerinde gorunmesini
saglayin. Bunun da dezavantaji yavas olmasi.

C) FreeNX.  Metodlarin en iyisi bu, B metoduna benzer, ancak  X11
protokolunu iki bilgisayar arasinda  transfer ederken sIkIstirma yapar, bu
yuzden oldukca performanslidir. Dusuk hizli baglantilarda bile hizli
calisir. Ne yazik ki freenx'in paketleri ben en son baktigimda Pardus'ta
yoktu, hata raporu girmistim ama hala yapilmamis olabilir. Belki hepimiz
girersek gelistiriciler paketleri yapmaya karar verebilirler (biraz
ugrastirici anladigim kadari ile paketleri yapmak)

D) NoMachine NX. Bu FreeNX gibi, esasen NX protokolunun/metodunun yaraticisi
sirket. Protokolun kaynak kodunu actigindan FreeNX uygulamasi olusabildi.
Ozellik olarak FreeNX'den daha iyi. Esasen cok sayida kullanicinin
calisabilecegi Terminal Server seklinde calistirabiliyor alttaki isletim
sistemini.  Kisisel kullanim icin bir versiyonu da var, Pardus paketi yine
yok ama kurulumda TAR versiyonu indirip kurabilirsiniz. servis olarak
claistirmak ise biraz sorunlu, ben yaptim ama nasi yaptigimi unuttum, bi ara
elim degerse yazarim.
Simdilik en iyisi biz FreeNX 'i gelistiricilerden isteyelim :)

Emre