[Pardus-kullanicilari] Pardus Milli İşletim Sistemi?

Hakan Küçük (Monrol) hkucuk at monrol.com
6 Mayıs 2008 Sal 15:04:10 EEST

Kısmen size katılıyorum. Ama "beleşçi" kelimesi biraz ağır.

Katıldığım konu;  parasını ödediğiniz ve satın aldığınız  bir işletim
sistemi neden özgür değildir. Özgürlük kelimesini çok mu hoyratça
kullanılıyor. Eğer alıcı durumdan memnunsa, hala özgürlüğünü kısan unsur
nerededir. Bu özgür yazılım görüşü tüm dünyada böyle. Mesela ben
programcıyım. Yazılım yapıp satarım, bununla para kazanırım. Buraya kadar
yanlış var mı -bence yok-? Benim geliştirdiğim bir yazılım çok sattı
diyelim. Ücreti de iyi. Kaynak kodları kapalı. Şimdi benim yaptığım bu olay
eğer özgürlük adına yanlış ise, ben suç mu işlemiş oluyorum. Kısa süre sonra
benimde bir "anti.." cim çıkmayacak mıdır? Çıkacaktır.

Aynı senaryoyu Bill Gates 'e uyarlayalım. Bill Gates özgürlük suçumu işlemiş
oluyor.

Evet şahsen bende lisans ücreti ödemekten bıktığım için kullanıcıları
pardus, ubuntu , open office gibi açık kaynak kodlu uygulamalara
yönlendirdim. Ama kullanıcıların başka yönde özgürlüklerinin kısıtlamış
olduğumu gördüm. Mücadele ettim ama bir türlü alıştıramadım. Sanki
bilgisayar kullanmayı yeni öğreniyorlarmış gibi davranmaya başladılar.
Gördüğünüz gibi özürlük kelimesi çok yoruma açık.

Benim kişisel görüşüm açık kaynak kodu yaygınlaşmalı, desteklenmeli, ama
"Özgürlük" gibi  ideolojik ve yorumlanabilir kelime bu platformda
kullanılmamalıdır. Pardus 'un özgür işletim sistemi diye anılmasından çok,
açık kaynak kodlu yada başka bir kelimeyle anılmasını isterim.

Herkese iyi çalışmalar.