[Pardus-kullanicilari] Pardus Milli İşletim Sistemi?

TOLGA AKAGÜN akagun.tolga at gmail.com
6 Mayıs 2008 Sal 08:56:21 EEST

Sayın Engin AKPINAR;

Milli denildiğinde anladığım kadarıyla aklınıza etnik kökenler geliyor.

Burada söz konusu olan milli kavramıyla anlatılmaya çalışılan Türkiye'de son
kullanıcının mutlu bir şekilde sorunsuzca kullanabileceği bir işletim
sisteminin oluşturulması.

Bu öyle bir işletim sistemi olmalıki  ülkemizde kullanıma uygun olmalı (bize
uymalı).

İnsanlarımız bunun için  para ödememeli ( Windows gibi ),

Ulusal güvenliğimizde tereddüt etmeden kullanılabilmeli yani güvenlik sorunu
olmamalı.

İşletim sisteminin açık kaynak kodları sayesinde ilgi duyanlar kendilerini
bu konuda geliştirebilmeli.

Burada  önemli olan iki unsur ekonomi ve güvenliktir.

Bunun sağlanması için devletimiz TÜBİTAK ile bu  projeye girişti.  Birçok
insan bu konuda emek veriyor.

Sonuçta iyi ya da kötü bir sonuç çıkmaya başladı.

Evet sizce devlet destekli TÜBİTAK'ın geliştirmiş olduğu bu sisteme milli
işletim sistemi diyemezmiyiz?

Bu arada aklıma bir şey daha geldi.

Amerika Birleşik Devletleri'ninde milli projeleri var.

Amerika bir millet olmadığına göre, kaldı ki bu projelerin çoğunu dış
destekli beyinlerle yönetiyor.  Ne dersiniz !. Bence Milli İşletim Sistemi
denildiğinde Milli kelimesine takılıp kalmak anlamsız oluyormu?

Hoşça kalın.

06 Mayıs 2008 Salı 02:25 tarihinde engin akpınar <enginalamut at gmail.com>
yazmış: