[Pardus-kullanicilari] Pardus Milli İşletim Sistemi?

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
5 Mayıs 2008 Pzt 21:53:13 EEST

5 May 2008 Pazartesi 12:17:29 tarihinde Mustafa YILDIRIM şunları yazmıştı:
> Herkese Merhaba,
>
> T.C. tarafından Pardus "Milli İşletim Sistemi" olarak tanımlandımı?
> Resmiyette böyle bir tanım varmı? yoksa kullanıcılar arasından dolaşan
> bir tabir midir?

Eğer bir "tanım" olarak kabl ederseniz TÜBİTAK, Başbakanlık tarafından "milli
işletim sistemi" geliştirmek ile görevlendirilmiş durumda, 2003 itibarı ile.

Bununla birlikte isminde Türkiye ya da Türk geçen isim, marka ve ibarelerin
kullanımı için Bakanlar Kurulu izni gerekiyor olmakla birlikte "ulusal"
sözcüğü için bu tip bir resmi bir sözcük değil. Gerek slogan ve hatta gerek
de marka olarak "ulusal" sözcüğünün kullanıldığı oluşumlara hemen her
sektörde rastlamak mümkün.

Pardus'un "ulusal işletim sistemi" olarak niteleniyor olması bu iki durumun
bir bileşkesi. Proje bu ibareyi resmi olarak kullanmakta, yani "kullanıcılar
arasında dolaşan bir tabir" nitelemesi geçerli değil.

Aydınlatıcı olduğumu ümit ederim.

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE