[Pardus-kullanicilari] Pardus ile etki lanýna (domain) dahil olabilme?

Emre ERENOGLU erenoglu at gmail.com
3 Mayýs 2008 Cmt 02:34:29 EEST

Tekrar Merhaba,

Halihazirda bulunan bir dosyayi degistirememeniz, Windows tarafindaki hak
tanimlamalarinda, "change" hakkinin verilmemis olmasindan kaynaklaniyor
olabilir.

NT domain'e giris konusunda su sayfalar da ilginc, Ubuntu icin.
http://www.onlamp.com/pub/a/onlamp/2008/04/01/step-by-step-using-samba-to-join-a-windows-domain.html
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=5409&highlight=login+windows+server(bu
biraz eski 2004'ten kalma)

elimde NT domain ve Pardus olmadigindan deneyemiyorum, ancak mantik sanirim
samba ve winbind kurmak, pam'da winbind ile authentication'i acmak,
nsswitch.conf'ta gene winbind'a sormasini ayarlamak, smb.conf'da gereken
bazi degisiklikleri yapmak, server tarafinda bu linux client icin bir
"machine account" yaratmak, firewall'u acmak. Asagidaki site konuyu
ozetlemis ama bu da Fedora 4 icin:
http://www.linux-sxs.org/networking/nt4dom_samba.html

Bir onceki mesajimda bahsettigim kerberos vs. ise Active Directory domain
var ise ise yariyor ve gerekiyor bildigim kadari ile.

Emre