[Pardus-kullanicilari] Ynt: Bir M.E.B. klasiği daha

Mevlüt KOÇAK mevlut.kocak at artvin.gov.tr
1 Mayıs 2008 Per 18:13:47 EEST

Merhaba

Arkadaşlar, bütün kamu kurumlarını bir kefeye koymasak. İçişleri
bakanlığı e-devlet uygulamalarında tercihini microsoft uygulamalarından
yana koysada, adalet bakanlığının uyap projesi java tabanlı ve platform
bağımsız, üstelik belgelerinide udf (uyap document format) formatını
kullanıyorlar.

Microsoft yazılımlarını kullanmanın hükümetle devletle alakası yok.
Sorun iş bilmeyen bürokratlardan kaynaklanıyor. e-içişlerin projesinin
neden java tabanlı platform bağımsız olarak hazırlanmadığını, lisans
bedellerinin çok yüksek maliyetli olduğunu söylediğimde bir yetkili,
karıştırma ortalığı, ne yapılmışsa onu kullan diye ikaz etmişti. Onun
için bürokratların zihniyeti değişmedikçe yapılabilecek fazla birşey yok.