[Pardus-kullanicilari] masaüstü sistem içeriği görünmüyor + ffmepg ve mencoder için arayüz

irfan bilgili irfanbilgili at superonline.com
21 Mar 2008 Cum 08:56:51 EET

masaüstündeki system ikonuna tıklatınca sürücüleri ve sistem bilgilerini görüyordum ancak bazı yeni paketler kurdum (resmi depodan) ve bir kaç tane tgz (adını hatırlamıyorum) ancak sonrasında oldu.

diğer bir sorunum daha doğrusu program ihtiyacım ise ffmpeg ve mencoder programlarına arayüz görevi yapacak bir program. birkaç tane program adı buldum ancak kuramadım özellikle pisi halinde olanları bilen arkadaşlar paylaşırlarsa çok memnun kalırım

ffmpeg ve mencoder kullanması çok zor değildir diyebilirsiniz ancak ses görüntü senkronizasyonu görüntü kalitesi ve kenar boşluklarını kesme işlerini yapamıyorum arayüz programı kesin vardır (windows ta powerdivxencoder var kend içinde mencoder kullanıyor ama çözünürlüğü sınırlamışlar ben daha büyük çözünürlüklerde çıktı almak istiyorum)

program dışında örnek komut verirseniz oda olur.

özellikle ihtiyaçlarım
1 varolan yüksek çözünürlüklü videoyu 320*240 400 kbit video ve 96 kbit stereo mp3 biçiminde kaydetmek
2 - varolan 1024*480 çözünürlükte videoyu (50fps) sağ ve solundaki yaklaşık 100+100=200 piksellik boşlukları almadan 824*480 çözünürlükte dvd kalitesine en yakın görüntü bitrate inde ve 320 kbs mp3 biçiminde kodlamak
kırpmayı bilmiyorum ama kırpmadan kodladığımda (2000kbps görüntü + 320 ses) ses görüntü senkronu bozuluyor ayrıca orjinal kalite çok iyi (mpeg2 50 fps) ama 2000 yapmama rağmen çıkış kalitesi o kadar iyi değil (fps seçmedim 50 default yaptı)
3 varolan herhangi bir biçimdeki görüntüyü vcd kalitesinde divx veya dvd kalitesinde divx yapabilmek

örnekler çoğaltılabilir.