[Pardus-kullanicilari] VirtualBox; Paylaşım ve Tam ekran srunu... ( Sağolsun MEB!)

Atif CEYLAN atifceylan at gmail.com
17 Mar 2008 Pzt 12:45:19 EET

Aydin Deniz Senler wrote:
> Merhaba,
> Ben bu işin tersini yapmaya çalştım ama Linux
> bilgim yetersiz olduğu için bir
> türlü beceremedim.
> Yani Vista üzerine Vbox ile Pardus kurdum, ancak
> misafir eklentilerini kurmada
> zorluk çekiyorum. Çünkü bazı servis
> programlarını nerede hangi dosya ile
> nasıl başlatacağım açık değil. Zaten Vbox da
> "ben bilemedim sen elle yap"
> diyor.
> Örneğin /etc/init.d/ dosyasında iki servis var ama
> bunları nasıl ototmatik
> başlatacağımı çözemedim. Wiki'de Maaşallah hep
> [...]
öncelikle /etc/runlevels diye hiç bir dağıtımda dizin yok. /etc/rc1.d ,
/etc/rc2.d... gibi dizinler var level olayı buradaki rakamlar için.
linuxun 6 farklı level muhabbeti var oraya girmeyeceğim.
öncelikle pardus için virtual box eklentisini kurmanız oldukça kolay en
baştan anlatayım.

paket yöneticinizden kernel-source ve kernel-headers paketlerini kurun.
daha sonra virtual box programında aygıtlar menüsünde misafir
eklentileri butonunu tıklayın. pardus masaüstünde yeni bir depolama
aygıtı belirecektir. konsol uygulamasını açın (terminal) ve sudo
/media/hdc/VBoxLinuxAdditions.run komutunu verip root parolanızı yazın
ve işlem bitince yeniden başlatın. sonra herşey güllük gülistanlık :)

kolay gelsin
Atıf