[Pardus-kullanicilari] PHP.ini Sorunu ve PHP-Devel

brsyuksel brsyuksel at brsyuksel.com
16 Mar 2008 Paz 19:10:15 EET

Arkadaşlar herkese selamlar öncelikle.
Bir sistemde kullanmak için IMagick kütüphanesini kurmam gerekiyor. Yalnız
olayın ilginç yanı, phpinfo(); php.ini dosyasının /etc/php/ içerisinde
bulunduğunu yazıyor. Tamam, buluyoruz php.ini'yi. PHP5 ile gelen
kütüphanelerin hiç birisi extension=*.so olarak yazılı değil.
Extension'ların da /usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613 altında
bulunduğunu yazıyor ancak buraya ulaştığımda sadece dbase.so ve
dba.soextensionlarını görebiliyorum. Ayrıca "scan this dir for
additional .ini
files" olarak /etc/php/ext olark geçiyor o da yok.
Biraz kurcalayarak /var/pisi/php-5.2.5-54/work/php-5.2.5/ext bu yolu buldum
fakat /etc/php/php.ini içerisinde bu yol tanımlı değil.
Son olarak az önce php ile ilgili tüm paketleri kaldırdım ( apache ) dahil
maaşallah o hala kasmaya devam ediyor, çalışıyor tıkır tıkır
Şimdi ben istediğim kütüphaneyi kurmak için ne yapacağım? Kütüphane ile
gelen kaynak kod dosyalarını nereye atıp derleyeceğim?
Son olarakta kütüphane kurulumu için "phpize" diye bir komut geçmemiz
gerekiyor derlerken, bu komutu geçebilmek içinse php-devel paketine ihtiyaç
var ancak bu paketin ne kaynak kodunu bulabildim ne de .pisi paketini.
Sadece RPM paketleri mevcut.

Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.vvvvv

--
brsyuksel.com