[Pardus-kullanicilari] interneti olmayan veya limitli olanlar için bir fikir

Özgür Tunca ozgur.tunca at yahoo.com.tr
13 Mar 2008 Per 13:14:59 EET

Şöyle bir bilgi vardı.......
KENDÄ°NÄ°ZE YEREL DEPO OLUÅžTURUN

Her kurulumdan sonra internete girip vaktinizin büyük bir bölümünü harcama ve kotalı internet kullanıyor iseniz kotanızı doldurma pahasına her defasında bütün pisi paketlerini indirip kurmak büyük zorluk. Aslında belki her defasında bütün paketleri indirmek zorunda değilsiniz ama ya indireceğiniz programın bir bağımlılığı var ise!

İşte burada benimde uygulamış olduğum çözüm sizin için ilaç gibi olacaktır. Bu çözümde ne kadar pardus kurulumu yaparsanız yapın bir pisi dosyasını bilgisayarınıza sadece birkere indireceksiniz.

Pardus kurulum .pisi paketlerinden herhangi birtanesini bir kez kurduktan sonra pardus ta /var/cache/pisi/packages dizini oluşur. İnternetten indirdiğiniz tüm pisi dosyalarını bu dosyaların bilgilerini tutan pisi-index.xml dosyası ile birlikte bu dizin içinde saklar iseniz kendiniz için yerel bir pisi deposu oluşturmuş olursunuz.

Ama bunun tam olarak çalışması için birkaç şey daha yapılır.

Öncelikle Pisi programını açılarak Ayarlar kısmıdan Cache özelliğini açmalı ve bilgisayara aktaracağınız pisi dosyası miktarı kadar yer belirtmelilir. Ya da 0(Sıfır) yazarak harddiskinizdeki boş yerin tamamını kullandırabilirsiniz.

Daha sonra pisi-kga komutu ile pisi açılır ve depo ayarlarından depo ekleye girilir. Depo ismi olarak "Yerel Depo" veya sizin istediğinz başka bir isim olarak verilebilir

Adres olarak ise

/var/cache/pisi/packages/pisi-index.xml

girilir ve depo güncellenir.

Bundan sonra pardusta kurulu olmayan ama yerel deponuzda ve yüklenebilir olan pisi paketlerinizi internete girmeden ve bütün bağımlılıkları da yerel deponuzda ise bağımlılıklarının ne olduğunu düşünmeden bağımlılıkları ile birlikte otomatik olarak kurabilirsiniz.
..tar.gz uzantılı dosyalar nasıl kurulur

pisisi henüz yapılmamış programların kurulum yolu.

1. Programın internet sitesinden linux sürümünden bağımsız dosya_adı.tar.gz (gz2de olabilir) adlı dosyayı indiriyoruz.

2. İndirilen arşive sağ tıklıyoruz ve Aç->Buraya Aç diyoruz.

3. Oluşturulan dizini çift tıklayıp açıyoruz ve F4'e basarak konsolu çalıştırıyoruz.

4. Sırasıyla şu komutları verin. (su komudundan sonra root parolanızı girmelisiniz.)

1 ./configure
2 make
3 su
4 make install

irfan bilgili <irfanbilgili at superonline.com> wrote:       evde limitli internet kullanıyorum
 ve sık sık pardusu ve diğer bazı dağıtımları silip  tekrar kurduğum oluyor
 dolayısıyla her seferinde paketleri yeniden  indirmek baya sıkıntılı oluyor

 iÅŸyerinde ise limitsiz internet var
 paketlerin büyük bir kısmını

 http://paketler.pardus.org.tr/pardus-2007/

 adresinden indirdim hatta contrib deposundanda bazı  paketleri indirdim
 önce bir klasöre atıp burdan pisi komutu ile  kurmayı denedim ancak bağımlılıkların bazıları yüzünden sorun çıktı
 aklıma bu dosyaları /var/cache/pisi/packages içine  kopyalamak geldi ve öyle de yaptım ancak paket yöneticisi ayarlarından bu geçici  dosya klasörünün içini boşaltmaması ilgili alanı seçemiz gerekiyor. daha sonra  kurmaya çalıştığım paketleri küçük bağımlılıklarını indirerek kurdu yani bu  paketleri tekrar indirmek zorunda kalmadım

 aklımda diski uygun şekilde bölümlendirip
 /home klasörü için ayrı
 /var/cache/pisi/packages için ayrı
 linux kurulumu için ayrı bir disk bölümü ayırarak  kurulumdan sonra /etc/fstab içerisinden bu bölümleri bağlayarak
 her seferinde kopyalamak zorunda kalmadan kaldığı  yerden devam edecek şekilde ayarlayacağım ama tabi linux konusunda öğreneceğim  çok şey var